Avatar billede teddybear Nybegynder
31. januar 2004 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mmc eller sd

Jeg har et digitalkamera, der understøtter mmc og sd kort. Hos prc-data kan man få et 128 mb mmc for 329 kr.-, mens et 256 mb sd kort koster 679 kr.-.
1. Er sd kort hurtigere end mmc kort, for ellers kan det jo bedst betale sig at købe to mmc kort i stedet for et sd.
2. Kan det fås billigere andre steder??
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 17:04 #1
Det korte svar er: Vælg SD.

Det lange:

SD har en max data rate på 10 MB/sec mod 2,5 for MMC.

SD er fysisk 2,1mm tyk mod MMC kun 1,4mm

SD har en fysisk lille knap der kan hindre skrivning (ligesom en floppy), hvilket MMC ikke har

SD står for SecureDigital. Det betyder at en producent af feks edbprogrammer kan levere sit program på SD kort uden at brugeren kan kopiere det til feks et andet kort. Da du køber et "tomt" betyder det ikke noget for dig. Og dog, de ekstra funktioner fylder ca 100Kb. Men det er jo ingenting på et 1GB kort ;-).

paste fra et site :)
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 17:05 #2
Avatar billede teddybear Nybegynder
31. januar 2004 - 17:40 #3
Det var alt jeg behøvede at vide, læg et svar så jeg kan give dig pointene
Avatar billede henninga Novice
01. februar 2004 - 01:50 #4
Avatar billede ird Praktikant
01. februar 2004 - 09:27 #5
et svar er smidt :)

Ha det godt