Avatar billede caviar Nybegynder
28. januar 2004 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 XP maskiner i netværk

Hej, jeg har forgæves forsøgt at guide en ven til at forbinde 2 XP maskiner med hinanden via et krydset kabel. Enten er det mig der forklarer det dumt, eller også forstår min ven ikke særlig meget *GG* - for det virker ikke.

Er der nogen her der kan forklare det trin for trin og helt idiotsikkert?
Altså
1 - du gør dit på den ene PC
2- du gør dat på den anden PC

osv osv

Jeg er ikke en ørn til at formulere mig med ting jeg kan i praksis.
Avatar billede tumebone Nybegynder
28. januar 2004 - 15:30 #1
du skal spørge din ven om han har activeret xps firewall, hvis den er tændt skal den slukkes. har han anden form for firewall??? den skal også slukkes. sætt kablet i tryk start søg søg efter computer skriv computerens navn.
Avatar billede caviar Nybegynder
29. januar 2004 - 07:52 #2
Firewall'en er ikke aktiveret. Og den anden zoneallarm er også deaktiveret.
Jeg tror han har oprettet en arbejdsgruppe og givet dem IP adresser.

Det er måske slet ikke nødvendigt?
Avatar billede caviar Nybegynder
10. februar 2004 - 17:59 #3
Efter så lang tid uden andre indlæg, lukker jeg spørgsmålet