Avatar billede montesa Nybegynder
27. januar 2004 - 23:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med videosamtale via MSN

Hejsa!

Jeg har fået et Logitech QuickCam Pro 3000, og ville gerne bruge til videosamtaler i Messenger med min bror i Holland. Vi har forgæves forsøgt at få forbindelse, og vil

OS er XP og kører MSM ver. 4.7.2009. Forbindelsen fra DK er en 512/128 ASDL fra TDC som kører gennem en Zywall HomeVPN .

Min bror kører samme OS og MSN, og har en 1024/256 ADSL med ZoneAlarm Pro som firewall. Samme webcm.

Begge webcams er korrekt installeret.

Kan der ikke oprettes forbindelse pga. NAT, er det vores firewalls der er problemet eller ligger det et helt andet sted?

Please, hjælp en kvinde nød!

Mvh. Trine
Avatar billede espersen Novice
27. januar 2004 - 23:50 #1
jeg har løst problemet ved at opdatere firmwaren på routeren (som indeholder en firewall)

Dette er et relativt kendt problem at der kan være problemer med fil, stemme og billede overførsel via MSN når man sidder bag routere. men check lige om dine porte til messengeren er åbne:

6901 (voice)
6891-6900 (file transfer)
1863 (messaging)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887
Avatar billede espersen Novice
27. januar 2004 - 23:51 #2
(det er sikkert ikke ZoneAlarm som driller, da I sikkert har accepteret at Messengeren går online?!)
Avatar billede knighten Nybegynder
27. januar 2004 - 23:53 #3
Allerførst er jeg ikke sikker på i kører msn messenger ver. 4.7, der er nok nærmere den indbyggede messenger i XP.
Jeg vil foreslå i henter MSN messenger ver. 6.1
Og så skal du være sikker på de porte der skal bruges er åbne.
http://www.eksperten.dk/spm/421640
Avatar billede espersen Novice
28. januar 2004 - 00:06 #4
tjjaaa.... ok at opdatere til 6.1'eren

Men så skal 4.7'eren afinstalleres først:

Vælg Start -> Kør -> og indsæt følgende;

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Så ser du ikke mere til 4.7'eren. Når du installere 6.1så er dine kontakter der som de plejer (du mister ikke noget)