Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. januar 2004 - 13:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan man få tabellerne til at være uafhængige af hinanden?

hej.

kan man få tabellerne i frontpage til at være uafhængige af hinanden, sådan at man kan splitte en celle i en tabel i 2 uden at det har nogle indflydelse på tabellen ved siden af?.

på forhånd tak..

mvh tuidoi.
Avatar billede rickie Juniormester
27. januar 2004 - 13:36 #1
Yeps! Det kan du godt.
Du skal benytte dig af "rowspan" (horisontal) og "colspan" (vertikal)

Feks:
<table width="100%">
<tr>
<td widht="100%" colspan="2"></td>
</tr>
<tr>
<td widht="50%"></td>
</tr>
</table>

Var det dette du mente.
Avatar billede hcma Novice
27. januar 2004 - 13:42 #2
eller (når det nu er FP) højreklik på cellen og vælg Opdel celle og tag den så derfra.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. januar 2004 - 14:08 #3
ja, nogenlunde men jeg laver det grafisk, så jeg kunne godt tænke mig at i fortalte hvad jeg skal gå ind i..
Avatar billede hcma Novice
27. januar 2004 - 14:16 #4
hvad mener du med at du laver det grafisk??
Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. januar 2004 - 14:23 #5
hvis du selv bruger frontpage, så er det jeg mener at jeg sider og redigere under fanebladet "design" i bunden i stedet for i koden..
Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. januar 2004 - 14:27 #6
du kan få min msn.. så kan jeg sende dig nogle screenshots af problemet.. sådan at du ved hvad det er. ?
Avatar billede hcma Novice
27. januar 2004 - 14:29 #7
OK - du har din tabel med alle cellerne.
I den celle du vel have opdelt placerer du musen, højreklikker og vælger Opdel Celle. Nu popper der en boks op, hvor du kan bestemme hvordan den skal opdeles (lodret eller vandret og hvor meget)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. januar 2004 - 14:39 #8
ja, der er jeg nået til men når jeg så har opdelt den i 2 rows.. så sætter den sig sammen med den på den anden side og når jeg bevæger den ene bevæger den på den anden sig også.. dvs at jeg ikke kan få den helt op hvor jeg vil. pga. billede i den anden..
Avatar billede hcma Novice
27. januar 2004 - 15:11 #9
trækker mig tilbage, da jeg ikke rigtigt kan se det for mig.
Avatar billede rickie Juniormester
28. januar 2004 - 13:06 #10
Har du fundet ud af det?
Hvis ikke, så kan du sende det til rickie.grayholm@semera.se så kigger jeg på det når jeg kommer hjem fra arbejde :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
30. januar 2004 - 10:14 #11
rickie jeg skriver til din mail senere.. :)
på forhånd tak..
Avatar billede tuidoi Nybegynder
02. februar 2004 - 21:00 #12
ellers tak for hjælpen, det var åbenbart sværere end jeg troede