Avatar billede malicious Nybegynder
27. januar 2004 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forslag til upgradering ældre pc´er

Er der har nogle forslag til billige kompatible opgraderinger af følgende maskine ;

Bundkort ;
MS-6167 specifications
CPUs supported AMD Athlon 500MHz and higher
RAM supported PC100 SDRAM DIMMs, 3.3v, maximum 768MB
Form factor ATX (20.9cm x 30.5cm)
Chipset AMD Irongate (Northbridge)
AMD 756 Viper (Southbridge)
Expansion slots 1 AGP, 1x and 2x, 66/133MHz, 3.3v
5 PCI
2 ISA

Peripheral interfaces 2 serial ports
2 USB (Universal Serial Bus) ports, 2 optional front panel USB connectors
2 IDE (Ultra DMA and ATA/66 support)
Floppy drive (360K, 720K, 1.2M, 1.44M, 2.88M)
Game port
Parallel port (supports SPP/EPP/ECP)
PS/2 keyboard and mouse ports
BIOS Award (9/30/99) provides Plug & Play and Desktop Management Interface (DMI)
Boot options Up to four can be selected from: floppy, LS/Zip, HDD-0/HDD-1, HDD-3, SCSI, CDROM, LAN, disabled. All devices available in any sequence.
Miscellaneous Slot A
Wake-up on LAN connector
Power saving switch connector
200MHz EV6 system interface (100MHz bus, timed at rising and falling edges of clock)
OHCI USB
APIC
ACPI power management
IrDA module connector

CPU ; 548 MHz  AMD - K7
RAM ; 128 MB SDRAM
Grafikkort ;  Nvidia GeForce256
Harddisk ; 28 Gb

Gerne med præcise angivelser af RAM/CPU typer/priser osv ,
hjælper selvfølgelig med supplerende oplysninger om nødvendigt..
Pc´en bruges hovedsagligt til digitale billeder.Ikke video.
Fryser i vinduerne...flere RAM ???
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
27. januar 2004 - 16:24 #1
Køb et nyt geforce2 eller geforce4 grafik kort med min 64 mb ram ca 300-600 kr evt et AOpen GeForce4 MX440 med 128mb ram til ca 550 kr.

En ny ramblok på 128 mb ville også hjælpe.

dit problem er sikkert for mange programmer der optager dine resourser.

En løsning kunne også være at rense din pc for unødige programmer, som ligger og optager din ram.

Mvh  lars
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2004 - 17:07 #2
hvad er din prisramme. Det kunne jo være der kunne blive til et billigt bundle
med nyt bundkort, ram og processer.

du har sikkert kabinet, cd, og alt muligt andet der kan bruges

er i øvrigt enig i det med grafikkortet. men gå dog efter minimum gf4 eller radeon9500
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
27. januar 2004 - 17:57 #3
Da dit bunkort er af ældre dato og kun understøtter op til 2xagp vil det ikke kunne betale sig at købe et grafik kort af nyere dato.  du vil ikke få det optimale ud af det. de fleste nye grafikkort understøtter op til en hastighed der hedder 8xagp.

Ved køb af et gf2-440mx eller gf4-440mx med min 68 mb ram kan du derfor ikkegå helt galt i byen.

Med venlig hilsen

Lars
Avatar billede c-holst Novice
08. marts 2004 - 23:51 #4
hvordan går det så?