Avatar billede champfan Praktikant
25. januar 2004 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan øverste Fælles kant ikke centrere?

Hej FP-specialister,

Jeg har arbejdet en del med FP (med simple ting...), og der er en ting som har undret mig meget:

Hvis man arbejder med Fælles kanter, er det umuligt for mig at få det logo jeg lægger ind i øverste Fælles kant til at centrere med resten af siden neden under. Jeg bruger venstre kant til navigationsknapper.

Er der nogen som har et svar? Eller skal man simpelthen bare ikke bruge Fælles kanter til øverste logo på siderne? Og hvis ikke, hvad kan man gøre (udover at genbruge/kopiere den samme tabel med logo øverest på alle sider)?

Jeres hjælp er værdsat.

\\champfan
Avatar billede cdc Novice
25. januar 2004 - 16:20 #1
har du et link så er det nemmere at se det, eller lidt kode
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:23 #2
Hvis jeg forstår dit sp rigtigt ;) kan du bruge include funktionen.

Er en ret smart feature. Hvis du fx på et tidspunkt så vælger at udskifte dit logo, skal du kun rette et sted, hvorefter det slår igennem på alle dine sider.

Du opretter en side der kun indeholder dit logo. Placer det som du vil have det skal være på din side. Opret en mappe og kal den fx INCLUDES. Gem din logo-fil i mappen og kald den fx Main.

Gå til den side hvor du vil have vist dit logo. Stil din cursor der hvor logoet skal sættes ind. I menuen vælger du så Insert -> Component - Include page
Avatar billede champfan Praktikant
25. januar 2004 - 19:46 #3
Hej igen, og tak for svarene.

Et eksempel på en side:
http://www.copenhagen-art.dk

\\champfan
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. januar 2004 - 18:44 #4
S** du spørger jeg lige lidt dumt ;)
hvad er det der volder dig problemer ?? Troede det var dit banner (logo), men ehhh - kan nutte lige finde dit omtalte logo .p
Avatar billede champfan Praktikant
27. januar 2004 - 17:41 #5
Uhps.. jeg gav det forkerte link. Her er det korrekte:
http://www.copenhagen-art.dk/dansk/index.htm
Avatar billede champfan Praktikant
04. juli 2007 - 22:27 #6
Susanne: Jeg opdagede, at jeg ikke havde accepteret dit svar. Jeg beklager. Tak.