Avatar billede superole Nybegynder
24. januar 2001 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Asus A7V

Jeg her nu fået mit bundkort hjem fra repration anden gang, da det har været defekt.

Mit bundkort er helt nyt, og jeg bruger det samme med en Duron 600 MHz

I ITbutikken hvor jeg her købt det, snakker de noget om, at det muligvis er fordi jeg bruger en for stor strømforsnynign, hvilket jeg ikke kan forstå da der står på pakke eller i manualen (kan ikke huske) at de anbefaler 235 watt og opefter, hvilket er det jeg bruger (235 watt)

Derfor vil jeg gerne vide hvordan vil jumpe det til henholdsvis at køre en Duron 600 MHz og jumperfree så man kan vælge i BIOS, samt hvilken størelse af strømforsyning der bruges.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
24. januar 2001 - 19:53 #1
Defekt ? Hvad har du lavet ? Tunet maskinen for vildt, står den i en fugtig kælder... Et bundkort går normalt ikke sådan lige i stykker...

Er det Virus som driller dig ?

Hjælp os lidt mere :-)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
24. januar 2001 - 19:57 #2
En strømforsyning kan altså ikke være for stor - den kan til gengæld være for lille!
Man kan heller ikke vælge størrelse af strømforsyning i BIOS - har selv en Athlon!

Hvilket mærke bundkort er det og er det en nyformateret hdd du bruger?

mvh/
Asmodeus

NB! Det lyder som om ITButikken er fuld af lort!

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 20:21 #3
Defekt? Hvad har der været galt med det??
Hvis du har et geforce-kort og mange enheder tilsluttet kan det da anbefales med en 300W strømforsyning
>til asmodeus: Kig i overskriften så kan du se mærke og model :-)
Avatar billede superole Nybegynder
24. januar 2001 - 20:41 #4
Det er sådan, så når man smaler det, og tænder, starter cpu køleren og ikke andet, den går ud igen efter ca. 5 sek. så sendte jeg det tilbage, hvor jeg fik både nyt bundkort og ny processor tilbage, da jeg samlede det, var det med fuldstændig samme resultat, og nå har jeg så lige fået det tilbage igen, så jeg vil lige tjekke med andre, inden jeg samlede det igen.

Den er ikke tunet, og den står i et almindeligt rum hvor der ikke er fugtigt.

Jeg mener heller ikke at det er strøm der skal vælges i BIOS, men processor type og hastighed!
Avatar billede slawek007 Praktikant
25. januar 2001 - 11:21 #5
processor og type:
med mindre du har overclocket, skal den stå på default.
Kan det ikke være 2 master på samme idé-controller der for den til at gå ned.
(slukker den helt eller går den bare i stå)
Avatar billede superole Nybegynder
25. januar 2001 - 14:45 #6
Den slukker helt, men der er ikke 2 master på den samme, da jeg kun har sat det nødvendige til atlstå harddisk
Avatar billede syess Nybegynder
26. januar 2001 - 12:41 #7
asmodeus>> Hvilket mærke er det!! haa... prøv lige at læse titlen på hans spørgsmål ASUS A7V!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nå men nu til noget mere alvorligt.. Jeg har selv et A7V bundkort geforce 2 pro 64 mb.....osv.. Jeg har ikke haft nogle prob. endnu... Jep jep.. jeg har haft samme problem med en celeron comp. man tændte for lortet og der skete intet..jo man kunne høre cpu køleren kører.. Det jeg gjorde var at tage et godt kig på bundkortet.. Jeg fandt ud af at der manglede en lille flabet jumper (sort) lige ved siden af cpu\'en.. Du kan jo prøve at se om det også er sådan på dit bundkort. Ja, jeg synes generalt at A7V kortet er ret godt.. ingen problemer med det indtil videre.. Nå men det er ikke sikkert at dette indlæg reder verden, men det er da et forsøg værd....

\\\\SYESS
Avatar billede thoeger Nybegynder
26. januar 2001 - 15:17 #8
Er det når du sætter stærm til og tænder bag på strømforsyningen eller er det når du tænder på power kanppen,hvis det første er tilfældet er det dit PW kabel mellem kabinet og bundkort der sidder forkert!!