Avatar billede spasy Nybegynder
24. januar 2004 - 14:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DVD brænder

Hej jeg skal til og købe en dvd brænder. Men jeg er lidt usikker på hvad jeg skal købe. Jeg har læst i et forum fornylig at der er nogen brænder der kan brænde i to lag, altså ca. 9 gb. Er der nogen der kan fortælle noget om det..
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. januar 2004 - 15:24 #1
Citat:

"Pioneer har på CES messen i Las Vegas demonstreret dual layer (i to lag) brænding på DVD-R medier. Dermed skulle der være mulighed for at brænde op til 8.5 GB på en enkelt skive. Det mest imponerende ved demonstrationen, var at det foregik på Pioneer’s A06 brænder som allerede kan købes i de danske butikker for omkring 1000-1400,- kroner. Dog skal det nævnes at der er tale om en speciel firmware, og at det foregår med 2 x speed. Det største problem er dog at DVD-Forum (Et forum der bestemmer DVD formater) ikke har godkendt DVD-R Dual layer formateret. Da det er en videre udvikling af DVD-R formatet må det forventes at blive godkendt."

www.pioneer.dk
Avatar billede spasy Nybegynder
24. januar 2004 - 17:30 #2
Tak for et fint svar.
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. januar 2004 - 17:33 #3
Tak for point :-)