Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 20:51 Der er 13 kommentarer

IIs er sat op

Nu køre min iis og kan også køre asp og php,,,
men nu skal jeg finde ud af hvordan jeg kommer ind i mysql og tilføjer databaser, til php og iis, til php hentede jeg php-4.3.4-Win32.zip og det virker også men skal finde det der mysql hvor finder jeg det?
Mvh Guldfisk82
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 20:55 #1
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. januar 2004 - 20:58 #2
Til at administrere mysql, kan jeg varmt anbefale phpmyadmin http://www.phpmyadmin.net/
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:00 #3
okey jeg er ved at hente det nu hvis nu jeg får nogen problemer med det, er ikke så godt til den nemlig, kan du så hjælpe?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 21:04 #4
Det kommer helt an på problemerne, Sidste gnag jeg satte MySql op var i 1998 eller 1999, så det ligger lidt tilbage, men lad os nu se.
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:07 #5
genstarter lige
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
22. januar 2004 - 21:10 #6
1) Først skal du installere en MyODBC driver, som skal installeres på computeren. Ellers vil MySQL ikke virke. Driveren kan du downloade her: http://www.znuggle.com/myodbc-2.50.39-nt.zip

2) Så skal du downloade MySQL og installere det. Du kan hente MySQL til Windows på
http://www.mysql.com/downloads/mysql-3.23.html

3) Så skulle MySQL gerne virke. I din MySQL mappe ligger der en mappe der hedder "bin". I "bin" ligger der en MySQL-manager (winmysqladmin.exe), som du kan bruge til at styre dine MySQL databaser med. Ellers kan du jo downloade phpMyAdmin og så lægge det på din server.
Brugernavn til MySQL er fra starten: root
Der er ikke noget password.

Hvis du støder på problemer så sig til!
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:13 #7
okey takker, den driver du snakker om må jeg have for jeg har kørt med easy php før
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
22. januar 2004 - 21:18 #8
Ok.

MyODBC driveren er godt nok ikke nødvendig for at køre easy php, men det kan da være, du har installeret den ved samme lejlighed :)
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:20 #9
lol har ikke forstand på det, det var en ven der i sin tid satte det op, og nu vil jeg selv lære sådan noget, jeg vil køre med noget asp og det kunne jeg ikke få easyphp til så jeg prøver med iis
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:25 #10
nu har jeg hentet phpmyadmin, hvad gør jeg så?
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
22. januar 2004 - 21:39 #11
Pak zip-filen op og læg filerne i dit IIS-dir.

Dit IIS-dir kan du se ved at gå ind i Kontrolpanel -> Administraition -> Internet Informations Service -> Højreklik på Standardwebsted -> Egenskaber -> Faneblad: Hjemmemappe -> Lokal sti: DIT IIS-DIR

Prøv det :)
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:45 #12
så har jeg gjort det http://www.guldfisk.lir.dk/myadmin/
ser ikke rigtigt ud
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 21:50 #13
tror stadig den køre på mysql fra easyphpén