Avatar billede doz Nybegynder
24. januar 2001 - 11:49 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Shoot \'en Up og strategi-spil osv..

Hej,

jeg er ved at skulle lave et lille hjemmenetværk.
  Jeg skal have 2 PC\'erer og en PowerMac på netværket.
  Jeg er interesseret i at høre om I kender til nogle spil, som man kan spille over netværk med dette udstyr:

Pentium 120mHz, ca. 5Gb harddisk, 32mb RAM, 4mb S3 grafikkort, Voodoo2-kort (12mb RAM).

Pentium 233mHz (bærbar Compaq), ca. 3Gb harddisk, 96mb RAM, 2mb grafikkort.

Udover det har jeg en gammel PowerMac:

PowerMac 7200, 90Mhz, ca. 1Gb harddisk, 96mb RAM, 512kb Cache, 2mb på grafikkortet.

Jeg er altså interesseret i nogle spil (gamle som nyerer), der kan spilles over netværk med ovennævnte udstyr (ok uden PowerMac).
  Det skal helst være Shoot \'em Up og strategi-spil (eks. C&C).

På forhånd tak.

Vh
Doz
Avatar billede emileej Nybegynder
24. januar 2001 - 11:54 #1
Alpha centauri - det styrer - på alle comp\'ere ;)

E-)mil
Avatar billede redbastard Nybegynder
24. januar 2001 - 11:55 #2
quake2 kan
carmegeddon1
need for speed 3(måske)
colin mcRae rally
der kan måske opstå problemer på Pentium 2\'eren
pga. rimelig dårlig grafikkort
Avatar billede doz Nybegynder
24. januar 2001 - 11:56 #3
emileej>> Hvad går det ud på/minder det om?

/Doz
Avatar billede redbastard Nybegynder
24. januar 2001 - 11:57 #4
unreal måske også
uanset kommer det formentlig til at hakke lidt på P233\'eren
Avatar billede redbastard Nybegynder
24. januar 2001 - 12:02 #5
forsaken
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. januar 2001 - 12:05 #6
Gode gamle Red Alert, prøv evt med 2´eren.....hvis det kan køre men 1´eren er sq også skæg
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. januar 2001 - 12:12 #7
Du skal også lige tænke på at selv om dine maskiner opfylder kravende til at køre et spil, så taget dit lille nætværk og lidt.
Hvis spillet kræver en Pentium 200 64 MB ram 2D/3D.
Så betyder det ikke at du kan køre det over dit nætværk optimalt.
Det vil altid lakke en lille smugle, om du vil eller ej.
Men prøv med:
Quake 1
Quake 2
Command & Comquer
Red Alert
Doom 1+2
Duke Nukem
Need for speed 1+2
Diablo 1
Atomic Bomberman måske??
Carmegeddon 1
Find nogle lidt ældre spil og prøv med dem.
Men det er sikkert kun VGA graffikkort du har, og de er ikke meget værd, så vølg ikke noget som kræver 3DFX
Avatar billede redbastard Nybegynder
24. januar 2001 - 12:33 #8
det er sikkert rigtigt at man ikke kan køre dem over netværk optimalt men det er tæt på, så lang tid at der kun er 2 maskiner
Avatar billede doz Nybegynder
24. januar 2001 - 13:34 #9
danielhep>> jeg kører med flg. opsætninger:

Pentium 120mHz: 800*600 32 bit color (Jeg mener at den kan køre: 1024*768 24 bit color el. måske endda i 32 bit color)

Pentium 233mHz: 800*600 24 bit color.

/Doz
Avatar billede mrt Nybegynder
24. januar 2001 - 14:39 #10
Hjerterfri
Avatar billede emileej Nybegynder
24. januar 2001 - 20:22 #11
>>doz

Alfa Centauri er kåret som årets mest detaljerede Strategispil - siger det ik\' nok?

E-)mil