Avatar billede fcjohn Nybegynder
22. januar 2004 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Køb via nettet i USA

Jeg har fundet denne side: http://www.ephotoclub.com/ og synes det unægteligt er noget billigere end priserne herhjemme. Er der nogen her der har erfaring med køb via nettet i USA og evt. kender til toldregler og andre faldgrupper såsom ikke gældende garantier osv.?

Mvh. Jesper
Avatar billede fcs Novice
22. januar 2004 - 13:30 #1
Min kæreste købte en amerikansk fodboldtrøje til mig over nettet i USA. Da den kom til DK blev der lagt told, moms og afgifter på, så prisen næsten blev fordoblet. Jeg har hørt at der er noget med ikke skal betale moms, told og skat af en gave, så hvis du kan få firmaet til at sende den som en gave, skulle du kunne undgå det, men jeg er ikke 100% sikker. Kontakt evt. told & Skat på www.toldogskat.dk og spørg dem - de kan da give et klart svar - også i forhold til hvis det er en gave ;o)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. januar 2004 - 15:36 #2
Som fcs har nævnt det, så kommer du til at betale moms+told og en dyr porto. Desuden vil du få problemer med garantien på det meste af udstyret, så du kan blive nødt til at sende det tilbage til USA hvis det går i stykker. Desuden er der ikke de samme krav om garanti/reklamtionsret, men jeg er ikke helt klar over hvordan det fungerer. Jeg vil anbefale dig at holde dig indenfor EU, tyskland er nok det billigste land (kig evt. www.preissuchmaschine.de eller www.guenstiger.de  ... jeg har selv købt udstyr fra tyske netbutikker og det foregår upåklageligt.
Avatar billede fcs Novice
22. januar 2004 - 15:41 #3
Ja, jeg har nemlig også købt digitalkamera via nettet i Tyskland og det fungerede fint. Prøv evt. også www.preistrend.de
Avatar billede fcjohn Nybegynder
22. januar 2004 - 17:20 #4
Jeg kan jo godt se at det nok er en dårlig idé at handle i USA. Prøver at tjekke Tyskland. De måske lidt vel mange point skyldes at jeg ikke bruger sitet her så tit, ikke at det retfærdigø det, men hvis der er nogen det kan glæde såe....
Avatar billede fcs Novice
22. januar 2004 - 19:25 #5
Jamen, så siger jeg da tak ;o)
Avatar billede summer Mester
22. januar 2004 - 21:41 #6
Hammeren falder når det er uden for EU. Så skal der betales div. afgifter også selv om det er gave. Har selv erfaret det - fra Australien