Avatar billede hawkpapa Juniormester
21. januar 2004 - 18:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke kende Nikon CoolPix 2100

Hej Eksperter
Lige et stort problem, jeg har et Nikon Coolpix 2100 som XP ikke kan genkende, hver gang jeg sætter det i en USB port går der 1-2 minutter, så kommer den med den fejl at det er en ukendt enhed. Jeg har prøvet diverse ting i USB porten og de fungerer bare perfekt. Jeg har XP + sp1. Det ber som om der mangler nogle drivere, men jeg kan ikke lægge nogen ind, den siger der er drivere inde. Er der evt. en fejl i installationen af XP og må jeg evt. formattere :(.
På forhånd tak

Frank
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2004 - 19:59 #1
Har du ikke installeret prg. fra en CD der var med kammeraet? Jeg ar da prøvet med flere kammeraer - f. eks. også HP printer m.v., når man så har installeret kommer den til slut op med... du skal tilslutte enheden nu. så afsluttes resten!
Var ude for en lidt pudsig situation, hvor min svogers Canon ikke virkede, men der var problemet at det åbenbart SKULLE stå auto mode, for at overføre billeder, han havde fået sat det på en manuel funktion. Aner jo ikke om noget sådan kan være tilfældet, men nu kan den mulighed jo tages med :)
Avatar billede espersen Novice
21. januar 2004 - 20:01 #2
følger der ikke en CD med til kameraet : ofte skal der lige en driver til...
Avatar billede espersen Novice
21. januar 2004 - 20:02 #3
zhark: ;-)  enig !
Avatar billede hawkpapa Juniormester
21. januar 2004 - 22:09 #4
jeg har lagt alt ind fra de skiver der er med kameraet, men XP kan ikke finde det alligevel
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2004 - 22:26 #5
Tænk ikke på at formatere, det er meget usandsynligt det skulle hjælpe,når nu du kan bruge USB enheder - ellers PCen funker!
Var der problemer med intallationen fra CDen der var med kammeraet? Jeg kan kun foreslå du går under tilføj/fjern programmer, og fjerner det prg. og geninstallerer.

Det er (desværre) ikke så sjældent der opstår fejl ved en insatllation, men forstår din frustration! Prøv igen og siges der evt. at den ikke kan finde en fil, så skriv navnet ned og gennemse CDen for at finde den korrekte sti. Jeg har haft formateret nogle gange (intet med kammeraet at gøre!), men nogle har der også været "vrøvl" med install af mit kammera - andre gange har den bare plinget ind, man sidder jo der og tænker, hvad f*/?
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2004 - 22:32 #6
PS.: prøv at se i enhedshåndterin, om der evt. skulle være nogle gule spm. ? eller andet, det behøver ikke være tilfældet, men man bør altid se efter den slags "konflikter" når noget ikke virker.
Avatar billede hawkpapa Juniormester
22. januar 2004 - 15:44 #7
Der er ingen konflikter og den skriver bare ukendt enhed. Jeg har prøvet at geninstallere Nikon Wiev og drivere men intet hjælper. Det er som om der ikke er drivere til dette kamera i XP. Men jeg prøver lige et par gange til, og så må jeg se om jeg vil formatere eller hvad. Jeg har også haft fat i Nikon hotline og de mener det er Pc'en det er galt med. Kammeraret virker på andre Pc'er ???????? Så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. :((
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2004 - 16:55 #8
hhmm....  Under installationen skal du IKKE lade XP selv søge efter den opdaterede driver ! (XP har det med at TRO for meget på sig selv omkring det hardware som er identificeret - derfor skal du lige vise den den præcise placering af driveren på den cd-rom !

Under Enhedshåndtering: opdatér driver:

"Installer fra en liste eller bestemt placering" dernæst:
"Søg ikke. Jeg vælger driveren der skal installeres!"
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2004 - 16:57 #9
VIGTIGT: og derefter klik på "har diskette / CD"
Avatar billede hawkpapa Juniormester
22. januar 2004 - 18:03 #10
Det har jeg også prøvet, men det virker heller ikke. Den siger der ikke er drivere på den placering eller at der ikke er bedre drivere end dem der er installeret.
Avatar billede espersen Novice
22. januar 2004 - 18:53 #11
har du prøvet at afinstallere det og så installere programmet igen ?
Avatar billede hawkpapa Juniormester
22. januar 2004 - 20:04 #12
Ja det tror jeg nok men jeg vil lige prøve igen imorgen og se om det hjælper.
Avatar billede hawkpapa Juniormester
28. januar 2004 - 13:00 #13
Så er jeg tilbage igen. Nuharjeg formatteret og problemet er det samme, Xp kan stadig ikke genkende det s.... kamera. Hvad gør jeg nu ?????
Avatar billede zhark Nybegynder
28. januar 2004 - 13:20 #14
Det er et træls problem, som man desvæære ofte læser om med div. kameraer.
1) Når du installerer softwaren til kameraet, kommer der så noget om evt. filer som
  ikke kan findes? Det er væsent lig at notere evt. navn ned.
2) Har du prøvet at sætte det i en anden USB port? Forleden dag hørte jeg om en
  hvor det var sagen. Jeg mener ikke du bør have kameraet tilsluttet når du
  installere softwaren og prøv evt. at fjerne anden USB (f.eks. printer) når du
  installere softwaren.
Avatar billede hawkpapa Juniormester
29. januar 2004 - 14:05 #15
Jubii jeg har fået det til
at virke, jeg opdaterede bare fra Win update og der må have været det jeg skulle bruge, hvad det er ved jeg ikke, men nu virker det. Tak for Jeres indlæg.

Frank