Avatar billede mmmtm Nybegynder
21. januar 2004 - 14:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Forsøg på at køre indbyggede formularhændelser"

Jeg har i postmodechange på en formular:
source.editmode ="False"
- og får ovst. fejlmeddelelse, når jeg prøver at sætte dokumentet i editmode. (editmode bliver sat til false)
Hvad går den ud på ? - og hvordan slipper jeg af med den ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2004 - 16:22 #1
Det kan skyldes at du trigger en potentiel uendelig løkke.
Du bør anvende følgende istedenfor:

Querymodechange(Source As Notesuidocument, Continue As Variant)

og checke source.Edimode og efter behov sætte

Continue=False

//Jörg
Avatar billede mmmtm Nybegynder
21. januar 2004 - 17:03 #2
Nåh ja. Selvfølgelig trigger jeg en uendelig løkke, dumt !. Men det hjælper ikke at flytte koden til querymodechange - løser det på anden vis.
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2004 - 17:56 #3
Var så lidt.
Jeg håber da du ved hvad du gør ...
Avatar billede mmmtm Nybegynder
21. januar 2004 - 22:19 #4
Sorry - glemte at takke for dit input!. Men jeg tænkte faktisk ikke på at en source.Editmode = false trigger postmodechange....(og du vist heller ikke at den trigger querymodechange  :-).
Jeg vil bare have en form der kun viser data, og ikke er redigerbar - så jeg løser det istedet med nogle computed for display felter - undrede mig bare over fejlmeddelelsen (og så kan man ikke lave en onError på den ?)
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2004 - 23:52 #5
Lav et CFD felt der hedder SaveOptions og sæt værdien til "0". Så kan du have lige så mange redigerbare felter du har lyst til, de bliver ikke gemt :-)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
22. januar 2004 - 00:32 #6
Jörg for dælen da! - Det er jo ikke pænt at vise klammer når de stakkels brugere ikke kan bruge dem til noget!
Det bliver CDF-felter og hide/when istedet - men du får de 20p for at få mig væk fra den uendelige (u)løkke :-)
//matti
Avatar billede jogii Nybegynder
22. januar 2004 - 08:04 #7
Har du prøvet ComputedAccessSections? Dette element kan bruges til efter behov at sætte områder på formularen i Read-mode, selvom formularen er i edit mode. Ved at lade en CAS omklamre hele formularen har du hvad du ønsker. CFD og hide/when er ikke altid lykken.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. januar 2004 - 22:50 #8
Min "abonnér" virkede vist ikke på denne, så jeg ser den først nu.
Kigger på det, - lyder interessant!.
Jeg er enig i at CFD og hide/when ikke altid er lykken - har pt. en webformular der har mange af den slags, som jeg har lavet om til dynamisk hmtl (classname=hidden/shown istedet for hide/when), så skærmen ikke "hopper" hvergang at der skal vises/skjules, som jo sker når det er Domino der styrer det. Desværre startede jeg på det inden jeg var så stærk i javascript, så pt. har jeg 800 linjers jskode, fordelt på 500 linjers jskode i funktioner, og de resterende 300 linjers kode liggende på knapper der kalder funktionerne samt validerer. (html'en er dynamisk, kodningen ikke ! - kan nok koge det ned til 1/3 nu, håber jeg får det gjort !).
Tak for tippet - kigger på det, men har aldrig hørt om det før.