Avatar billede brinker Nybegynder
21. januar 2004 - 14:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke give point.

Jeg har oprettet flere spørgsmål og vil gerne give point.
Når jeg trykker på Accepter, sker der ingenting ?

Jeg er logget ind med brugernavn og adgangskode.
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2004 - 14:47 #1
brinker >>>  har du nogle links til de ikke accepterede spørgsmål ???
Avatar billede brinker Nybegynder
21. januar 2004 - 14:56 #2
Hvad mener du ?
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2004 - 15:11 #3
da jeg ikke kan se hvilke spørgsmål du har oprettet, vil det være rart bare at kunne se et af dem du gerne vil give points.
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2004 - 15:13 #4
har fundet dem og kan ikke se hvad der går galt
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2004 - 15:14 #5
forresten, prøv at trykke på det navn som står lige til venstre for Accepter-knappen
Avatar billede yxos Nybegynder
21. januar 2004 - 22:08 #6
Du skal FØRST klikke på navnet der står i boksen, så det bliver blåt, og SÅ klikke på accepter.
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2004 - 00:48 #7
yxos >>  se lige min kommentar 21/01-2004 15:14:45
Avatar billede yxos Nybegynder
22. januar 2004 - 08:39 #8
Det så jeg skam godt, og jeg synes ikke det var præcist nok. Derfor skrev jeg mit svar, som jeg mener præcicerer hvad man gør.
Det skal siges, at jeg er forholdsvis ny her, og konstant bliver belært af andre venlige mere erfarne brugere om skik og brug. Det er dejligt, da man ikke under hverken regler eller information kan finde oplysning om "korrekt" opførsel.
Derfor har jeg rejst en tråd hvori jeg efterlyser en FAQ så I gode brugere ikke hele tiden skal irriteres af idioter som mig som gør det forkert hele tiden.
I den forbindelse fik jeg et link til en "uofficiel" FAQ, som faktisk er ganske god, ikke helt opdateret med nyeste funktionalitet, men absolut bedre end ingenting.

Jeg kan efterhånden forstå at det er god tone IKKE at "svare" på spørgsmål! Derimod skal man "kommentere" indtil den der har stillet spørgsmålet beder én om et "svar" så den bruger kan acceptere det.
Kan I gode brugere godt forstå, at dette IKKE er nemt for en novice at forstå !

Det er specielt ikke nemt for nye brugere at forstå hvorfor de ikke kan acceptere, altså give point. Som regel er det fordi der endnu kun er kommentarer. Og selv når der ER et svar, er det åbenbart ikke ligefor hvordan man accepterer, det er denne tråd et godt eksempel på.

Jeg bliver vel efterhånden bedre til at at "begå mig" her, for jeg ønsker ikke at træde nogen over tæerne, og jeg skal nok bestræbe mig på at "kommentere" fremover, og så håbe på at det spørgsmål jeg har "kommenteret" er stillet af en som er klar over de uskrevne spilleregler.
Det er måske lidt svært, for da jeg er ret grøn (ihvertfald inden for Access, hvor jeg fortrinsvis befinder mig) vil de spørgsmå som JEG kan svare på ofte være stillet af personer som er (om muligt) endnu grønnere end jeg selv, og altså også dermed ret oplagte E-novicer.

Kan I se paradokset ?
Jeg fik kun den uofficielle FAQ fordi jeg spurgte efter den. Andre nye er på herrens mark.

Og undskyld så fordi jeg udgyder mig her i en sagesløs spørgers tråd. Jeg har endnu ikke fundet stedet hvor noget sådant retmæssigt hører hjemme.

Venlig hilsen
Yxos.
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2004 - 12:07 #9
Yxos >>  OK, godt ord igen, men det er altså tilladt at tænke sig lidt om.
Alt forladt fra mig for denne gang.
bibi
hcma
Avatar billede yxos Nybegynder
22. januar 2004 - 12:34 #10
Det er da helt ok. Og undskyld hvis jeg blev lidt "ivrig".

Tilbage på sporet:
Jeg tror jeg har fundet ud af hvor kæden hopper af for folk som ikke er klar over at de skal markere navnet i boksen FØR de klikker på ok.
Det fandt jeg ud af ifbm en lille test; http://www.eksperten.dk/spm/455250 hvor jeg bad flere brugere svare på samme spørsmål.
Heraf kommer, at såfremt flere svarer, så vises alle dem der svarer i samme boks og så giver det mening, eller det er ihvertfald nemmere at gætte, at man skal markere en af dem.
Når der kun er ét svar, og man ikke har prøvet det før, så siger ét navn i en kasse ikke ret meget, for det ligner ikke en "liste" hvor man kan vælge linier, selvom det jo faktisk er det det er; en liste med kun en linie.  Undskyldt er alle som ikke liiiige fårstår dette første gang de skal acceptere et svar.

og ja, jeg sad osse selv og rodede rundt, og accepterede og accepterede, og den ville BARE ikke få blåt flag !!!  :-)

Orv hvor bliver jeg klog... ;-)
Avatar billede yxos Nybegynder
22. januar 2004 - 12:39 #11
Nu burde det være nemt for brinker at acceptere denne tråd, ikk?
Dog, hvis jeg har lært noget, så bør catbody vel putte et svar ind, for hun kom dog først.
Vil det være meget upassende at bede om blot et par af de 15 points...? Jeg har dog slidt meget for sagen...  Ellers så bare giv dem alle til catbody. Jeg har alligevel hele 503 points nu  :-)  Jeg kan allerede se mig selv på top-10 listen :-)
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2004 - 12:50 #12
yxos >>  du må godt få alle pointene. Det varer alligevel nok et stykke tid inden vi kommer på top-10 listen.  På nuværende tidspunkt ligger jeg som nr. 719 og der er langt igen.
Vedr. den "uofficielle FAQ", så er der tiltag igang for at få den ind som en fast del af Eksperten.dk.
Og lige en sidste ting:  Catbody = en han  og ikke en hende  ;o)
Avatar billede brinker Nybegynder
22. januar 2004 - 22:48 #13
Til Catbody

Svar lige igen
Avatar billede brinker Nybegynder
22. januar 2004 - 22:52 #14
hallo
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2004 - 23:33 #15
ok her er så et svar.