Avatar billede tma Juniormester
21. januar 2004 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan konverteres til Exchange

Hej

Vi har en gammel Notes-server stående, som alene bruges til at håndtere en database med en lang række dokumenter i. Der er ingen brugere der bruger f.eks. mail+kalender. Vi ønsker nu at få databasen med dokumenter konverteret/migreret over på vores exchange-server. Det er vigtigt at indskærpe, at i databasen ligger en lang række office-objekter (dvs. et ikon for f.eks. et worddokument som kan aktiveres ved dobbeltklik). Det er klart at disse dokumenter skal med over på exchange.
Avatar billede tma Juniormester
21. januar 2004 - 13:20 #1
arrggh. Ville have afsat 150 point. Hvordan kan jeg gøre det nu?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. januar 2004 - 13:50 #3
Det komplette indhold af Notes databaserne kan vel ikke konverteres til Exchange. Skal den migreres til en MS platform, skal du have et produkt som SPS (Sharepoint Portal Server) installeret.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. januar 2004 - 09:34 #4
Der er mange ting at tage hånd om. Jeg har ikke læst bufferzones links igennem, tak for dem, men umiddelbart tvivler jeg på at der findes universalløsninger på dem.

Notes er en sær blanding af Database og tekstbehandling (Access + Word), oven på det har man bygget et postsystem (Router-SMTP-POP-IMAP) og en webserver (HTTP).

Denne samblanding af funktionaliteter i samme produkt gør at applikationer kan være "umulige" at portere 100% til ét MS produkt. Men du kan altid få data ud og over i tilsvarende delsystemer.

Nogle problemstillnger vedr filer/objekter er angivet her -> http://www.eksperten.dk/spm/433009

//Jörg