Avatar billede bernhof Nybegynder
21. januar 2004 - 12:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Væddemål vedr. Word

Min datalærer påstår hårdnakket, at Word er programmeret i Visual Basic hvilket jeg 100% sikker på, at det ikke er .. Jeg kan bare ikke finde noget bevis på det, og han tror mig ikke før jeg finder noget..

Så jeg vil bede jer finde et bevis på, at Word ikke er programmeret i Visual Basic, og hvilket sprog der virkelig ligger til grund for programmet.. Kan I hjælpe ?

På forhånd tak. Mikkel
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2004 - 12:41 #1
Du har tabt - Men jeg gider ikke lede efter bevis!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. januar 2004 - 12:42 #2
Jeg er ked af det på dine vegne, hvis jeg kan finde det igen kommer jeg tilbage.
Selv en lærer kan have ret
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. januar 2004 - 12:45 #3
Ok .. Men grunden til, at jeg oprettede spørgsmålet var udelukkende for at få bevis på påstanden ..

mugs > du påstår altså, at Word er programmeret i Visual Basic?
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2004 - 12:47 #4
ja.
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. januar 2004 - 12:53 #5
Ok, well .. det kan jeg ikke bruge til så meget, medmindre du kan finde bevis.
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. januar 2004 - 12:57 #6
Hov, jeg har også glemt at sige, at vi ikke snakker Word .NET, for selvom jeg ikke ved det, kunne jeg godt forestille mig, at det var programmeret i VB .NET, men det er jo altså ikke tilfældet for Word 97 og 2000 .. Og det er disse versioner af Word jeg snakker om.
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. januar 2004 - 12:58 #7
Heh - ups - ikke Word .NET, men Word 2003 el. XP skulle der stå :)
Avatar billede johs_j Novice
21. januar 2004 - 18:51 #8
Min mening er at din lærer udtaler sig med sikkerhed, der kommer af manglende kendskab til emnet.
Skriv dog til MicroSoft og spørg dem.
Avatar billede jkrons Professor
22. januar 2004 - 10:20 #9
I følge Word MVP Cindy Meister er Word primært udviklet i diverse versioner af C. Diverse versioner, fordi Word er udviklet over en periode på 15 år, og de enkelte dele er udviklet i den version, der var relevant ¨på det pågældende tidpunkt. VB er dog tilsyneladende anvendt enkelte stedet, ligesom andre programmeringssprog er anvendt til specifikke rutiner.
Avatar billede bernhof Nybegynder
22. januar 2004 - 16:42 #10
johs_j > Jeg har faktisk sendt dem en mail. De har bare ikke svaret endnu.

jkrons > Tak for dit svar. Sendte du dem en mail, eller er kan du lægge et link til hvor det står?