Avatar billede chameleon Nybegynder
18. januar 2004 - 00:50 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ram, harddisk og hastighed

Jeg har en Compaq Presario
med 63MB ram og 20 MG hardisk
Jeg kører windows ME

Pludselig er min PC blevet helt utrolig langsom - nærmest slowmotion. Jeg har slettet .tmp filer og .bak filer
Lige nu er der 6.5 GB ledigt på C-drevet.

Hvad kan jeg gøre yderligere for at gøre den hurtig igen? Udover at købe ekstra ram etc. Hvad kan jeg gøre her og nu?
Avatar billede kop Nybegynder
18. januar 2004 - 00:56 #1
defrag er en god ting /slet alle cookies /tøm mappen minidump /slet alle gendan .
tøm skraldespanden.
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. januar 2004 - 00:56 #2
Hent 2 programmer og ryd op med dem

1: http://www.lavasoft.de/support/download/
2: http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download

Disse to opsnapper alle spyware-programmer der er utrolig sløvende for en pc'er.

Desuden skal du tænke på ikke at have for mange ting på skrivebordet....kun det nødvendige, og husk at køre en diskdefragmentering en gang imellem.

Mvh. Tobias
Avatar billede goaul Praktikant
18. januar 2004 - 01:00 #3
Avatar billede kop Nybegynder
18. januar 2004 - 01:14 #4
Det program som goaul foreslår virker dsv ikke.
(det er afprøvet på 60 computere sidenløbende, uden noget ram + resultat )
du skal også gøre som tobias foreslår,
Avatar billede kop Nybegynder
18. januar 2004 - 01:15 #5
Og hvad får dig til at slette bak filer,!!! er hvad !!
Avatar billede serverservice Praktikant
18. januar 2004 - 17:00 #6
1.For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse.
Evt. læg pagefilen på anden disk (hvis muligt)
2. Fjern unødige filer. diskcleanup
3. og kør scandisk.
3. Defragmenter-.
Hjalp det?
Avatar billede chameleon Nybegynder
19. januar 2004 - 00:46 #7
Hej Alle

Tak for Jeres råd. Desværre kører den stadig MEGET langsom. Mit hovedproblem er, at jeg ikke kan åbne FrontPage. Når jeg kigger på rammen under opstart at FRontPage daler den til 0 og programmet "stener" i popuppen staår der at FrontPage (svarer ikke) efter brug af ctrl-alt - delete.

Mit program ikoner skifter i slowmotion når jeg åbner et program.

Jeg har nu gjort alt det I nævnte uden at det har hjulpet. Skal jeg ud og købe mere ram? Det hele undrer mig meget fordi FrontPage nu har kørt upåklageligt i 2 år og pludselig kan det ikke starte op! Jeg har genindstalleret det flere gange. Dette hjalp heller ikke - Hvor kan jeg hente hjælp? Andre forslag?
Avatar billede tobias28 Praktikant
19. januar 2004 - 07:14 #8
hvis det ikke er et for omfattende arbejde, ville jeg nok starte med at formatere computeren, nu du siger, at den har kørt fint før....det kan tænkes, at der bare skal ryddes rigtig godt op på din computer!
Avatar billede chameleon Nybegynder
19. januar 2004 - 23:50 #9
Tobias

Det vil være et h.... for mig, som jeg næsten ikke kan overskue. Så skal alt jo indstalleres igen... Det vil næsten være et mareridt.

Jeg synes at kunne huske at en anden bruger på eksperten engang fik at vide at han skulle skrive noget i "kør" og så virkede det.

Den rambooster som goul anbefalede viser at min ram falder til 0 når jeg starter Frontpage og så fryser proigrammet og ramkapacitteten stiger. Tror I det vil løse problemet?

Kan løsningen være at købe feks. 256mb ram istedet for de 63Mb jeg har nu?
Avatar billede kop Nybegynder
20. januar 2004 - 00:06 #10
jeg har med jv powertools vundet megen hastighed på min pc. det sletter mange ting som overflødige genveje.gamle links, ubrulige genveje prøv lige det, du kan hendte det her  http://www.pcwelt.de/downloads/system/systemoptimierung/22161/
Avatar billede tobias28 Praktikant
20. januar 2004 - 06:27 #11
jeg tror egentlig også flere ram kunne gøre tricket....64 Mb i Me er meget lidt!
Du skal tænke på, at minimumskravet i Xp er 256 Mb og den vil helst have 512
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 06:43 #12
Skriv msconfig i kør, og se hvad der starter automatisk, det kan godt være der er noget der ikke er brug for.
Avatar billede chameleon Nybegynder
20. januar 2004 - 08:19 #13
OK, jeg overvejer at købe flere ram. Desværre virkede ikke nogle af forslagene på en måde så frontpage kunne komme til at køre igen.
Avatar billede kop Nybegynder
20. januar 2004 - 08:32 #14
office pakken har et rep værktøj der ligger  i hjælp / find og ret fejl den kunne måske hjælpe på outlook. der skal du nok lige have cd i når du køre den
Avatar billede serverservice Praktikant
20. januar 2004 - 14:33 #15
64 Mb ram er nok også for lidt - du skal minimum have 128 og helst 256 Mb ram  - så køb nogle flere ram