Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 13:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Forskøn opstilling af XHTML

Hejsa,

Nogen der kender et program der "opstille" ens html koder "pænt". Altså sørge for at tabuleringer har den rigtige størrelse, nesting osv.. ?

Freeware, tak :)
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2004 - 14:22 #1
det kaldes notepad og tålmodighed ;) "kind of comes with the package"...

Morten
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 14:26 #2
Nej det gør det bestemt ikke. Jeg er ret sikker på at der findes programmer der kan gør det automatisk. Jeg koder i Homesite, som kan gøre det, men ikke i xhtml...
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2004 - 14:27 #3
der kan uden tvivl findes programmer der kan gøre det - men hvorfor ikke bare lave det i hånden... klart det der lavet det bedste resultat...

Morten
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 14:31 #4
jeg laver det skam i hånden, men meget af det er dynamisk genereret i asp vha. af mange forks. include filer...
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2004 - 14:37 #5
så kan man jo ikke - hvis altså det bliver lavet Server-Side include...

så skal du jo ved hver eneste fil finde ud af hvor meget indent der skal være det og så lave dette...
det kan sagtens lave det... jeg har gjordt det mange gange... (hvor der bliver includet en 4-5 filer og genereret en 2-300 liners kode der alt sammen har perfekt indent...

Morten
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 14:44 #6
jeg ved godt at man ikke kan lave det ssi, men jeg vil lave en "vis kilde" af det statiske indhold, og tilpasse mine includes derefter.. Jeg behøver ikke at vide mere om hvordan man alternativt kan gøre det - det er ikke det jeg spørger efter.
Avatar billede fangel Nybegynder
17. januar 2004 - 14:48 #7
du kan da også lave det på den gammeldaws måde (vil faktisk sige det er den eneste) når det drejer som om SSI...

1) lav en vis kide
2) identifiser hvilke dele af koden der høre til hvilken side
3) find ud af hvordan indent/andet skal ændres
4) ændre dette
5) gå til 1

gør det et par gange, så er den der...

Morten
Avatar billede fredeklejs Nybegynder
20. januar 2004 - 13:27 #8
Til opstilling af html koder med tabulering o.s.v. kan man anvende Textpad-editoren, der kan downloades fra www.textpad.com
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 13:29 #9
hov, så lige i mailen der kom fra Exp, at jeg havde oprettet spg. i Frontpage kategorien :S Weird... Det var ikke meningen...
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 13:30 #10
så forstår jeg bedre mortens kommentar 17/01-2004 14:27:52

btw. jeg kender godt textpad, men det ER altså ikke programmer hvor jeg selv skal sidde og lave tabuleringer, jeg er interesseret i.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2004 - 12:42 #11
I betragtning af at spørgsmålet er stillet forkert fra starten får I alligevel point for indsatsen - smid et svar dea_pg :)
Avatar billede fangel Nybegynder
02. februar 2004 - 17:01 #12
svaa'r

Morten