Avatar billede musti776 Nybegynder
17. januar 2004 - 13:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Before using this server behavior, please create a Recordset!

Hej eksperter.
Når jeg prøver at tilføje update record på siden kommer den og siger "Before using this server behavior, please create a Recordset" selvom jeg har oprettet et recordset.

Ved nogle eksperter hvordan jeg tackler denne problem?

Musti
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. januar 2004 - 13:46 #1
Er du sikker på at den ikke siger "Before using this server behavior, please create a FORM"??
Avatar billede musti776 Nybegynder
17. januar 2004 - 14:07 #2
ja, jeg er sikker...
Avatar billede moso Nybegynder
18. januar 2004 - 14:19 #3
Du skal have et recordset oprettet, da det er dette recordset DW skal bruge til at redigere i.
Opret et recordset som returnerer den record du skal redigere, derefter kan man anvende updaterecord.
Avatar billede musti776 Nybegynder
18. januar 2004 - 18:39 #4
jeg HAR oprettet recordset :)
det er også derfor jeg har et problem....
Avatar billede moso Nybegynder
18. januar 2004 - 18:52 #5
DW kan ikke altid selv holde styr på koden.
Check om recordsettet bilver oprettet i straten af dit dokument. Hvis ikke skal du flytte det op.
Vis evt lidt kode - så kan det måske hjælpe mig til at hjælpe dig ;-)
Avatar billede musti776 Nybegynder
18. januar 2004 - 21:32 #6
jeg kan godt se at den bliver oprettet i koden, det eneste der ellers skal ske på siden at den henter et brugernavn også skal man kunne slete den, her har du koden

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="Connections/Conn.asp" -->
<%
Dim Recordset1__MMColParam
Recordset1__MMColParam = "1"
If (Request.QueryString("id") <> "") Then
  Recordset1__MMColParam = Request.QueryString("id")
End If
%>
<%
Dim Recordset1
Dim Recordset1_numRows

Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_Conn_STRING
Recordset1.Source = "SELECT * FROM bruger WHERE id = " + Replace(Recordset1__MMColParam, "'", "''") + ""
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 1
Recordset1.Open()

Recordset1_numRows = 0
%>
<%
Dim Repeat1__numRows
Dim Repeat1__index

Repeat1__numRows = -1
Repeat1__index = 0
Recordset1_numRows = Recordset1_numRows + Repeat1__numRows
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <%
While ((Repeat1__numRows <> 0) AND (NOT Recordset1.EOF))
%>
    <td> <form name="form1" method="post" action="">
        <%=(Recordset1.Fields.Item("brugernavn").Value)%>
        <input type="submit" name="Submit" value="Sil">
      </form></td>    <%
  Repeat1__index=Repeat1__index+1
  Repeat1__numRows=Repeat1__numRows-1
  Recordset1.MoveNext()
Wend
%>
  </tr>
</table>

</body>
</html>
<%
Recordset1.Close()
Set Recordset1 = Nothing
%>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. januar 2004 - 22:07 #7
Hmmmmmmm den her nye eksperten udgave er ikke for god, modtager ikke mails på de spørgsmål jeg opretter.....

Men hvis det ikke hjælper at genstarte DW eller Windows vil jeg nok sige at en reinstall af DW er på tale.

Kig evt. på dette :

http://www.macromedia.com/cfusion/search/index.cfm?term=Before+using+this+server+behavior%2C+please+create+a+Recordset&area=support.dreamweaver&loc=en_US&action=Search

http://www.macromedia.com/cfusion/search/index.cfm?loc=en_us&term=Before+using+this+server+behavior%2C+please+create+a+Recordset&action=Search&area=support.ultradev
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. januar 2004 - 22:08 #8
"på de spørgsmål jeg opretter....."

skulle være :

"på de spørgsmål jeg kommentere....."
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. januar 2004 - 22:09 #9
Ps. Lægger jeg koden i min DW MX 2004 er der ikke problemer.
Avatar billede musti776 Nybegynder
19. januar 2004 - 23:24 #10
det med at genstarte virker desværre ikke :(
det er altså lidt surt nu hvor jeg har installeret en hel masse extentions :(((
men der er vel ikke andet at gøre...

Takker for hjælpen/indsatsen bojohansen :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. januar 2004 - 23:35 #11
Bare lige for at spørge dumt...... men har du prøvet på en helt ny side med et ny oprettet Recordset?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. januar 2004 - 23:36 #12
Evt. et recordset baseret på en anden database og en anden Connection.
Avatar billede musti776 Nybegynder
20. januar 2004 - 00:25 #13
ja det har jeg....
det ser bare ud som om programmet fucker en gang imellem