Avatar billede muffer Nybegynder
16. januar 2004 - 11:06 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

mysql og hvad så ?

Hej eksperter.

Jeg er ikke ude efter en detaljeret beskrivelse, men mere overordnet hvad man skal bruge og kort hvordan.

Jeg har fået et domæne hos en udbyder som tilbyder php og mysql.

Jeg vil på siden gerne installere en opensource online butik. (Jeg har forsøgt med succes på min egen pc, med apache server og mysql med php4) Og nu vil jeg have det på mit webhotel.

Siden understøtter php og mysql. Er der en nem måde at forklare hvad og hvordan Jeg for sat mit webhotel op så det virker på samme måde som med en apache server ?

Håber at mine spørgsmål er uddybet nok.
Avatar billede medions Nybegynder
16. januar 2004 - 11:09 #1
Det første du skal gøre er at finde ud af hvor på dit webhotel de har PHPMyAdmin kørerende.

Der hopper du så ind. Dit system har så højst sandsynlig en .sql fil du kan loade ind i PHPMyAdmin, og vupti så er alle dine tabeller / kolonner oprettet!

Det næste er så blot at du skal uploade alle dine filer med en FTP klient til deres FTP server, hvis du ikke allerede har en FTP klient, kan du hente www.smartftp.com <- den er gratis og god.

//>Rune
Avatar billede muffer Nybegynder
16. januar 2004 - 14:13 #2
Hej Rune, nu skrev Jeg godt nok Jeg ikke ville have det detaljeret. Men Du skriver mit system? Er det, det som Jeg allerede har liggende på computeren ? Eller kan Jeg starte helt forfra med at uploade alle mine filer til mit domæne ?
Avatar billede medions Nybegynder
16. januar 2004 - 14:23 #3
Du skal starte forfra og uploade alle dine filer op til serveren!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
16. januar 2004 - 17:18 #4
Thx 4 Poinz

//>Rune