Avatar billede sandfeld Novice
15. januar 2004 - 18:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Backup af kontaktpersoner i messenger

Jeg vil lige høre om der er nogen som kan give en udførlig forklaring på hvorledes man kan tage backup af sine kontaktpersoner i messenger. Jeg regner med, at dette er muligt, således at man efter en eventuel formatering har mulighed for hurtigt at gendanne sine indstillinger for kontaktpersoner.

Til sammenligning kan jeg sige, at jeg har fundet ud af hvordan man gør det er i telefoni-programmet "Skype". Her skulle man blot kopiere et bibliotek fra "Documents and setttings"

Jeg regner med at det er noget af det samme med messenger - men hvorhenne ligger informationerne omkring ens kontaktpersoner??
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 18:55 #1
Du kan gemme dem ved at vælge Contacts -> "Save Contact List..." og importere dem igen med "Import Contacts from a Saved File"

Men så vidt jeg ved ligger de ikke på harddisken, så tror ikke de bliver slettet ved formatering :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2004 - 18:59 #2
Prøv at logge på fra en anden computer, så vil de automatisk være der. De ligger på en central server :)
Avatar billede sandfeld Novice
15. januar 2004 - 19:01 #3
Hej Tommyf - Det er vist noget vrøvl du skriver - prøv at tjek ovenstående svar fra "hejhej".
Avatar billede sandfeld Novice
15. januar 2004 - 19:03 #4
Det var nogle nemt tjente point du fik der "hejhej" - Når ikke det var mere vanskelig, så kunne jeg nu nok også godt selv have fundet ud af det.

Du skal dog ikke snydes for dine point "hejhej" - opret et svar og du bliver 30 point rigere.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 20:02 #5
Svar :)
Avatar billede sandfeld Novice
15. januar 2004 - 20:11 #6
Du har vundet i lotteriet "hejhej" - det er næsten lige så godt som at vinde i LOTTO - men også kun næsten :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2004 - 21:53 #7
Hvis vi snakker om MSN er det ikke noget vrøvl.
Avatar billede sandfeld Novice
15. januar 2004 - 22:41 #8
Hej "hejhej" - Jeg kan af en eller anden grund ikke få lov til at give dig point - lige meget hvor mange gange jeg trykker accepter - så sker der ingenting.
Avatar billede sandfeld Novice
15. januar 2004 - 22:43 #9
Det kan godt ske, at du har ret alligevel tommyf - nu har jeg ikke lige en anden computer inden for rækkevidde - så jeg kan ikke lige teste det.

Hvis du har ret, hvad er det så man tager backup af, når man følger "hejhejs" metode?
- I følge dit svar så skulle det jo ikke være muligt at tage backup af kontaktpersonerne - men alligevel så får jeg dannet en fil, når jeg vælger "importer"???
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 22:48 #10
sandfeld -> tommyf har ret :)... den måde jeg skrev øverste i min kommentar er til at gemme komtakterne, hvis du glemmer dit password eller bare kommer til at slette dine kontakter(nok ikke så sandsynligt).
Avatar billede sandfeld Novice
24. januar 2004 - 20:21 #11
tommyf har accepteret at hejhej får pointene for spørgsmålet selvom tommy f´s svar også var udmærket.