Avatar billede uffed Nybegynder
22. januar 2001 - 17:23 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Mailserver...

Jeg vil gerne sætte en mailserver op, jeg er indehaver af flere domænenavne, og vil gerne kunne sende mails fra user1@domain1.com og fra user2@domain2.com - jeg bruger Redhat 7.0... Hvilken mail deamon skal jeg bruge, og hvor henter jeg den, og er der en der liggger inde med step by step guide.. ?
EVT. en gui ting til at konfigurere brugere, og restriktioner...
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. januar 2001 - 17:24 #1
Avatar billede mrcorex Nybegynder
22. januar 2001 - 17:27 #2
Lytter med....
Avatar billede steffen Nybegynder
22. januar 2001 - 18:56 #3
http://www.vmailmgr.org/

\"VMailMgr (short for Virtual MAIL ManaGeR) is a package of programs designed to manage multiple domains of mail addresses and mailboxes on a single host. It co-operates with qmail for mail delivery and program control.\"
Avatar billede uffed Nybegynder
23. januar 2001 - 08:35 #4
Jeg har kigget på Qmail\'s hjemme side,, har dowloadet det, men kan ikke finde ud af at instalerer det... Kan man ikke bruge sendmail, og er der ikke et grafisk tool til at konf. sendmail, kan man få sendmail til at køre med pop3 imap, og virtualhosts ?  hvordan ?

Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 08:46 #5
Med webmin (http://www.webmin.com/webmin) kan du administrere sendmail og meget mere. Webmin er browser-baseret og modulopbygget, dvs. du kan installere de moduler som du har brug for.
Avatar billede uffed Nybegynder
23. januar 2001 - 09:44 #6
kan man styre brugere fra web, oprette på de foskelige domains, og lign.?
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 09:56 #7
Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har brugt webmin i forbindelse med sendmail. Men jeg har brugt webmin til at administrere apache og bind, og har fået indtryk at webmin er meget fleksibel og integrerer godt de enkelte services. Så jeg vil *tro* at du kan opnå det du ønsker med webmin.
Avatar billede uffed Nybegynder
23. januar 2001 - 10:01 #8
ikke umidelbart... Jeg kan ikke finde ud af at lave en bruger der \"kun\" har adgang til mail, imap, og pop3... og hvordan instalerer man iøvrigt imap, og pop3 ?
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 10:02 #9
Jeg har lige kigget i dokumentationen, og jeg mener bestemt du kan bruge webmin til det du efterlyser, se bare:
http://www.calderasystems.com/products/eserver/sag/ch8.html#sec1
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 10:15 #10
Mailbrugere vil altid have en konto, hvis de ikke skal kunne logge på, må du styre dette fra brugerrettighederne og evt. lukke for telnet-adgang. Hvis du installerer IMAP (http://www.washington.edu/imap/) skulle du automatisk få POP3 med.
Avatar billede uffed Nybegynder
23. januar 2001 - 12:57 #11
er der en der ligger inde med en udførlig guide til installation af qmail mm. ?
Avatar billede uffed Nybegynder
24. januar 2001 - 01:14 #12
Efter lidt tids søgen, har jeg selv fundet hvad jeg skal bruge...  redhat 7.0, med sendmail, webmin, og neomail....
i øvrigt er dette link nyttigt:  www.gnuskole.dk

i deler sgu bare points... :-)
Avatar billede anott Nybegynder
24. januar 2001 - 08:56 #13
Takker. Og jo, gnuskole er glimrende. Det skulle jeg jo have have husket ;-)