Avatar billede patrickkk Nybegynder
14. januar 2004 - 23:03 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk for lidt plads

Hey - jeg har lige købt en 120 gb harddisk, men når jeg sætter den til viser den kun at der er 32 gb på.. Jeg har hørt at jeg kan dele min harddisk indtil der er så mange harddiske at det bliver 120 gb tilsammen. Men (hvis det er rigtigt) hvordan dele jeg så min harddisk op???
Avatar billede fromsej Praktikant
14. januar 2004 - 23:06 #1
Tjek lige at der ikke sidder en capacity jumper på disken.
hvilken disk er det?
Avatar billede kodak Mester
15. januar 2004 - 00:40 #2
Bag hved drevet er en lille sort dims(eller flere) der kan pilles af fjern den og sæt den på slave eller marster som står beskrevet et sted på drevet.

Hvis du har EN harddisk som der er windows på og du vil beholle den Skal du fjerne dimsen og sætte den som marster i det gamle drev og i det nye drev sætte den som slave.

Den der likker windows på skal altid være Marster
Og andre skal være slaver
Avatar billede kodak Mester
15. januar 2004 - 00:40 #3
Bag hved drevet er en lille sort dims(eller flere) der kan pilles af fjern den og sæt den på slave eller marster som står beskrevet et sted på drevet.

Hvis du har EN harddisk som der er windows på og du vil beholle den Skal du fjerne dimsen og sætte den som marster i det gamle drev og i det nye drev sætte den som slave.

Den der likker windows på skal altid være Marster
Og andre skal være slaver
Avatar billede patrickkk Nybegynder
15. januar 2004 - 14:26 #4
Der sidder ingen jumper i, da jeg bruger den som slave... Det er en Maxtor ATA\133 HDD
Avatar billede patrickkk Nybegynder
15. januar 2004 - 16:39 #6
Disken viser ikke 32 gb (alligevel), men kun 31,4...
Avatar billede patrickkk Nybegynder
15. januar 2004 - 16:48 #7
Har selv fundet ud af det nu.. Men i får lige 30 point hver, fordi i prøvede at hjælpe;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 17:02 #8
Tak.*S*
Hvad var løsningen?
Andre kan måske have glæde af den. :o)
Avatar billede patrickkk Nybegynder
15. januar 2004 - 18:02 #9
jeg ved det faktisk ikke:-) da jeg startede paragon partiton, så kunne den pludselig se et drev til, med resten af gb'ene... Så jeg har ingen ide om hvad der er sket...
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 18:08 #10
OK, den kan jeg ikke komme med en forklaring på.
Det vigtigste er du fik det til at virke.
Avatar billede kodak Mester
15. januar 2004 - 23:51 #11
Det er nok et nyere drev der allerede delt i to (fra fabrikken) hvor der ikke er særlig meget pladt til at starte med. Til lykke jeg har selv været ude for det men det blev hurtigt overstået.

God fornøgelse.