Avatar billede wilde Nybegynder
11. januar 2004 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Amatør og prof design!

Jeg vil gerne lave min egen hjemmeside.
Men jeg syntes bare at man let kan se at det er amatør arbejde jeg laver (jeg ER amatør).

Her er et eksempel på en side jeg har lavet for en ven:

www.bobsartgallery.dk

Tag jer ikke af design og små fejl, siden blev lavet på under en time.

og prøv så at sammenlign med www.dr.dk

jeg bruger netscapes composer til at lave siden i.
Er det derfor det adskiller sig så kraftigt?

Eller kunne jeg teoretisk set godt få en lækker prof side ud af en html editor som ovennævnte, hvis jeg brugte meget tid og energi på design og enkelhed osv?
Avatar billede beorn Nybegynder
11. januar 2004 - 23:51 #1
at starte med at sammenligne sin side med dr's eller tv2 eller lign side er måske lidt ambitiøst. ovenstående sider bruger også scripts og lign til nogle af deres funktioner. men jo med øvelse kan det sagtens lade sig gøre at fikse noget lækkertfrækt prog webdesign sammen uden de store værktøjer. kender et par stykker som er kommet meget langt med en teksteditor, paintshop pro og nogle tutorials.
Avatar billede exp Juniormester
11. januar 2004 - 23:54 #2
Pricipielt kan du lave verdens FEDESTE side i notesblokken...

Det, det kræver er ikke et smart program, men en god idé, tid og evnen til at skabe et "kunstværk"

Et godt sted at starte er her:

www.coolwebsites.dk
www.voxcafe.com
www.coolwebsites.dk
www.linkdup.com
www.styleboost.com
www.ratings.dk
www.greencarpet.dk
www.realityslip.com/rs.htm
www.coolhomepages.com
www.kelvin8.com
www.cwd.dk
www.atdd.dk
www.k10k.net

Dernæst sætter du dig med en blok papir, og tegner indtil du er tilfreds.

Så hopper du over foran computeren, og først HER begynder du at programmere siden

:-)
Avatar billede avlund Nybegynder
11. januar 2004 - 23:54 #3
...men nu er Netscape Composer altså også at skyde sig selv lidt i foden webdesignmæssigt. Jeg vil næsten tro at selv Frontpage er bedre.

Brug en editor med rig source-code editing muligheder i stedet (DreamWeaver, Ultraedit, ja selv Visual Interdev) og lær noget HTML. Så er du på rette vej.
Avatar billede cozey Nybegynder
11. januar 2004 - 23:55 #4
wilde>>>
Giv det tid ... det kommer efterhånden... men hvis du vil op og lave de virkelig lækre designs skal du nok bruge Photoshop, Paintbrush etc. ...
Selv har jeg beskæftiget mig med design i mange år, og først nu er jeg begyndt at lave ting jeg selv er tilfreds med... men som sagt:
Øvelse gør mester.

beorn>>>
Nu er det ikke lige fordi at DR's side er noget vidunder ;o)
Avatar billede exp Juniormester
11. januar 2004 - 23:57 #5
Skal jeg anbefale nogle gode programmer, så:
www.tsw.dk
www.webwriter.dk

Og som cozey siger: "Giv det tid..." Det skal nok komme en dag... og bare rolig. Jeg har set sider der er MEGET værre end den du viser her :-)
Avatar billede cozey Nybegynder
12. januar 2004 - 00:18 #6
heh lille rettelse:
Paintbrush skulle naturligvis have været Paintshop... ;o)
Avatar billede wilde Nybegynder
13. januar 2004 - 22:27 #7
ok tak for hjælpen.
Jeg stjæler nogle ideer her og der:-)