Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
21. januar 2001 - 16:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sort Skærm???

Jeg har lige installeret Red Hat Linux 6.0 Efter den har kørt sådan en check liste og jeg skal skrive mit password går den bare i sort skærm. Hvad har jeg gjordt forkert???
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 09:06 #1
Hvis Linux er sat op til at starte X, men X er sat forkert op, kan du opleve det du beskriver.
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
23. januar 2001 - 16:03 #2
hvordan retter jeg dette???
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 16:14 #3
Jeg kan ikke lige huske om Red Hat 6.0 tilbyder interaktiv opstart (står der \'Press [I] for interactive start up\' eller lignende?) Hvis ikke skal du boote fra en rescue floppy. Derefter skal du lave en /etc/XF86Config fil, som passer til dit grafikkort og din skærm. Der er måske nemmere at få hjælp til det i en brugergruppe eller på Internet hos nogen, der bruger samme hardware som du.
Avatar billede anott Nybegynder
23. januar 2001 - 16:19 #4
Jeg har lige set, at du også har haft problemer med filsystemet, så det er slet ikke sikkert, at det er opsætningen af X, den er galt med.
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
23. januar 2001 - 16:37 #5
det filsystemet var hvis bare pga. en voldsom nedlukning
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
23. januar 2001 - 20:00 #6
nåh ikke!!!
Avatar billede billeschou Nybegynder
25. januar 2001 - 14:39 #7
interaktiv opstart kom først i RH 6.1...