Avatar billede 2mmy Nybegynder
09. januar 2004 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

screenshot af movie clips

Hey
hvordan kan det være at jeg ikke kan trykke print screen når jeg skal have lavet et screenshot af et movie klip, det kan godt lade sig gøre og screenshottet blir lavet men selve klippet er væk, hvorfor? har hørt noget om at man skal sætte hardware accelerationen ned på ens grafikkort for at tage screenshots af movie clips? btw har xp og et geforce grafikkort...
Avatar billede bartz Praktikant
09. januar 2004 - 17:59 #1
Jeps det er rigtigt nok..Der kommer sådan en sort skærm ikke....Det jeg gør er at sætte pause på den movie og så laver jeg screenshot det er ikke altid den kommer med men et par gange efter så kommer den med!
Avatar billede 2mmy Nybegynder
09. januar 2004 - 18:30 #2
har prøvet det med pause op til mabge gange men det virker ikke, stadig sort..
Avatar billede vistodk Nybegynder
09. januar 2004 - 21:38 #3
TMPGEnc grabs great screen caps from vid files -- and it's free  Aside from being able to copy and paste screen caps into your favorite image proggie, it does a shitload of other things. Definitely worth the download.

To grab screen caps, open the video file in TMPGEnc, then choose the checkbox for "source range".

You'll then see the first frame of the video file, and be able to scroll frame by frame until you find the right place you want to make a screen cap of. Then just right-click on the main preview panel up top, and choose to copy the image to the clipboard.

Then open up photoshop, or any other image editing software and paste the clipboard image in. Voila... there's your screen cap. Now just save it as a jpg or whatever image format you want, and you're done.
http://www.tmpgenc.net/e_main.html
Avatar billede bentn Nybegynder
09. januar 2004 - 23:31 #4
Hvad bruger du til at crappe et screen shot med?
Hvis det er windows media Player, så det noget med at ændre Hardware accelerationen..kan ikke lige huske om du skal køre den hen på, None eller Full, I options, men det kan du lige rode lidt med.
Avatar billede 2mmy Nybegynder
09. januar 2004 - 23:44 #5
Problemet er at jeg ikke har video filerne, som filer, de ligger oppe på et site hvor jeg ikke har mulighed for at hente dem ned, skal blot tage et screenshot når filmen kører på siden...så er det muligt at sætte den der hardware acceleration ned på en eller anden måde
Avatar billede bentn Nybegynder
10. januar 2004 - 01:21 #6
Hvad har du sat vedr Hardware accelerationen på dit Grafikkort? - Min står til "Full". - Det som om dit overlay svigter.
Avatar billede bentn Nybegynder
10. januar 2004 - 01:24 #7
Stivej: Indstillinger/Avanceret/Ydeevne.Der skulle du finde "Hardware accelerationen" på dit Grafikkort.
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. januar 2004 - 09:41 #8
der er også en anden mulighed.
Hvis du lukker to mediaplayer vinduer op SAMTIDIGT, vil det første køre i "overlay" mode, og så kan du IKKE tage screendumps, men i den anden mediaplayer kan du godt :-)  Smart ikke?
Avatar billede uffest Nybegynder
28. april 2004 - 17:54 #9
Jeg kunne sagtens tage et screenshot af en video i Media Player og sætte det ind....men kun når jeg satte videoen på PAUSE først!!!