Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 14:17 Der er 25 kommentarer

Fejl i DLL C:\WINNT\System32\avpcc.dll Stakpointeren er ikke blev

- hvad gør jeg - dette skilt kommer op hele tiden, jeg er ikke tekniker med kun bruger uden særlige forudsætninger, - kan jeg gøre noget ved det ?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 14:20 #1
Sæt din win2000 CD i drevet, klik på Start=>Kør skriv SFC /scannow klik OK.
Der skal være mellemrum mellem SFC og /scannow.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:23 #2
Hmmm... Det kunne være at du var inficeret med virus.

En søgning på avpcc, giver mange hits på bl.a. Goner, Lirva, Bugbear osv.

Det er dos ikke .dll filen der refereres til, men avpcc.exe. Virus prøver bl.a. at lukke processen avpcc.exe ned.

Se ex. http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.goner.a@mm.html

Prøv en online virus scanning, ex. housecall.trendmicro.com

Hvis ikke det er tilfældet, så prøv en reinstallation af dit antivirus program.

Mvh JP
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 14:23 #3
Glem det, det er snavs tilsyneladende.

Hent cwsschredder her:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/junk/CWShredder.exe
Kør programmet, tjek for updates, luk alle vinduer, undtaget cwsschredder, klik på Next, den scanner nu, når den er færdigt klik på Fix, klik på Exit.
Genstart og følg denne vejledning.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:23 #4
avpcc.dll er ikke en del af Windows, så jeg tvivler på at sfc /scannow vil løse problemet...
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:25 #5
fromsej> Det er også en mulighed... nu er fader google ikke tilgængelig (siden fejler), så hvor har du informationen fra?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 14:27 #6
Google.*S*
Første hit på avpcc.dll var her:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:27 #7
Har også lige fundet den:

CWS.Msconfd.2: A mutation of this variant exists, that uses the filename avpcc.dll or ctrlpan.dll that hooks into Windows in the same way as the first version. This version also deletes all the bookmarks in the IE Favorites folder, before replacing them with porn bookmarks.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:28 #8
Rimelig nastig sag... børneporno osv... også laver de en dll fil, der hedder det samme som exe filen fra et antivirus produkt. De skulle f.... have skåret en række lemmer af ... ved halsen :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 14:29 #9
http://www.generation.net/~hleboeuf/bho_a_d.htm
Undskyld første hit var her, prøv at søge på avpcc.dll, så er der vist ikke meget tvivl tilbage.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 14:30 #10
Jpvj>>Mit foretrukne forslag er den kinesiske skjorte.*G*
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:30 #11
antik> Tror du skal satse på noget antispyware som foreslået af fromsej... eneste hits på google på avpcc.dll er til denne bandit, så du kan roligt afvise mit svar.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 14:31 #12
fromsej> Already been there... brugte altavista og msn da google var nede, og den finder nada... Men nu er google klar igen, så ... :-)
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 15:17 #13
- jeg har prøvet med ad-ware, det hjælper ikke, resten af foreslagene overstiger vist min formåen, så jeg er bange for at jeg må gå den tunge gang til een der skriver en regning, - pokker stå i det. Virus program javel, jeg havvde tidligere et Norton program men da det skulle fornyes efter et år, var det næsten umuligt at finde ud af hvordan dette skulle ske, så jeg købte så den sidste nye version. Efterfølgende viste det sig at den ikke kunne køre med NT styresystemet. Så prakkede man mig noget på der hed Bulgar, som skulle være effektiv, - det væltede mit skærmbillede den ene gang efter den anden, så det blev også smidt ud, - siden har jeg så kørt uden, - med ovenstående resultat til følge.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 15:20 #14
Det er alt for tidligt at give op, jeg er sikker på jeg kan hjælpe dig med det her.
Jeg mener vi er mødtes før herinde, der lykkedes det vist.
Tag det et skridt af gangen, så klarer vi det.
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 15:25 #15
antik -> Eftersom ad-aware fandt en hel del, samt din uønskede startside http://www.eksperten.dk/spm/448432, så har du en del snavs på din computer, derfor lav en hijackthis til os, så tager vi det stille og roligt og så skal du nok blive ren
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 15:28 #16
- ja, det er og rigtigt, - det var min bærbare og det lykkes med ad-ware så den er ok nu, så kan man da klare resten hjemme fra lænestolen men denne her maskine ser ud til at være mere kompliceret.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 15:31 #17
Det lyder måske kompliceret, men når vi først er i gang med det, går det næsten af sig selv.
Både Arlet og jeg har stor erfaring i netop det problem du er løbet ind i, så du behøver ikke at være nervøs.
Hvis du gerne vil have en vejledning i billder med en skridt for skridt, skal jeg gerne lave den til dig.
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 15:35 #18
- fint en hijackthis, - og hvordan gør man så det ? jeg kan tænke at det må være en slags status rapport, - tror du ikke at det var bedre jeg meldte mig til et kursus i peddigrøsfletning ok akcepterede at min tid er gået ?
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 15:40 #19
- jeg tvivler skam ikke på jeres evner, - det er mine der halter, - jo mere enkelt des bedre men min gammeldags samvittighed har det dårligt med fortsat at trække veksler på andre mennesker
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 15:47 #20
Jeg er i fuld gang med at lave en vejledning til dig, den kan vi alligevel bruge, både her og i forummet på www.spywarefri.dk , så det er faktisk godt nok.
Du trækker ikke veksler på os, vi er her fordi det interesserer os.
Giv mig lige en halv time, så får du vejledningen.
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 15:49 #21
- du kommer med i min aftenbøn
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 16:30 #22
Nu kan du hente Hijackthis.exe, Cwshredder.exe og 5 .jpg billeder her:
http://www.sitecenter.dk/fromsej/nss-folder/mappe/Hijackthis/
Billede 1 omhandler Cwshredder, billede 2-5 Hijackthis.
Kør først Cwshredder, følg vejledningen på billede 1, genstart.
Så kører du Hijackthis og følger vejledningen på billede 2-5, så ender det med der kommer en logfil herind, den gennemgår vi, hvorefter du får yderligere vejledning.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 16:40 #23
For at hente dem ned, skal du højreklikke på dem og vælge "Gem som".
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 16:41 #24
Undskyld, "Gem destination som" og så lægge dem i en mappe.
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 16:52 #25
- foreløbelig mange tak, mit gamle hoved kan ikke mere i dag, jeg forlader min pind og vender tilbage i morgen. mvh.