Avatar billede ferret Nybegynder
08. januar 2004 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt billede

Jeg ved ikke om denne her kategori er den bedste at stille det her spørgsmål i men jeg spø'r nu aligevel siden det er den jeg meder passer bedst.
En af mine kammerater har et digital kamera af et mærke jeg ikke kender, men det er såmend ikke det er er det vigtigste. For et stykke tid siden var han ved at tømme sit flash card og opdagede dette billede:
http://www.boomspeed.com/dedhed/seriouslyfreakytvshit2.JPG
Det ser ret mærkeligt ud, min teori er at det er noget fra TVet der er skyld i den noget mærkeligt effekt, men han siger at han har prøvet at genskabe effekten til ingen nytte.

Så hvad er jeres forklaring? Spøgelser, UFO'er eller måske Geroge Bush?
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. januar 2004 - 14:16 #1
Det ligner en refleks i linsen fra fjernsynet... :o)
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. januar 2004 - 14:18 #2
Hvis du nu siger fjernsynet var slukket... Så er den gal...

:oD
Avatar billede ferret Nybegynder
08. januar 2004 - 14:24 #3
Det ved jeg ikke, men det ser slukket ud, hvis det var en reflektion af billedet i linsen, ville det så ikke også være et billede på TVet?
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. januar 2004 - 14:42 #4
Ikke nødvendigvis...

Fjernsynet kører med 50 Hz, det vil sige det opdaterer 50 gange i sekundet, det "blinker"... Og hvis kameraet har taget billedet lige imellem dette blink, men refleksionen stadig har været i kameraet... Så vil det se sådan ud...

Jeg er ikke ekspert, men jeg ved det er den måde det foregår på...

:o)
Avatar billede ferret Nybegynder
08. januar 2004 - 14:52 #5
Det opdatrer 50 gange på et sekund, ja men det er en meget kort periode det problem jeg ser i det er at der er også det der hedder 'shutter time', og den er nok noget længere end det stykke tid en TV-Skærm er blank i.
Avatar billede henninga Novice
08. januar 2004 - 21:51 #6
En tv-skærm er aldrig blank - det er facts.
Så enten er TV slukket eller der er sket en fejl intern i kamera så nogle pixels er blevet forskubbet og samtidig spejlvendt ved aftastning af CCD eller det er en refleks i linsen.
Det ser ud som et billede der er taget ved en fejl, selv om det er rimeligt skarpt - kameraet har ikke bevæget sig for så ville det jo være uskarpt.

Men jeg ville i alle tilfælde give George Bush skylden :o)
Avatar billede ferret Nybegynder
11. januar 2004 - 17:19 #7
Jeg tror det er et fejl billede, det blev taget under en fest.
Det er nok en fejl i kameraert men det forklarer ikke hvorfor TVet ser slukket ud på nær en lille streg over bunden.
Avatar billede ferret Nybegynder
20. januar 2004 - 00:38 #8
Ser ikke ud til at der kommer mere info her, og da jeg ikke fik et tilfredsstillende svar lukker jeg.