Avatar billede soag Nybegynder
07. januar 2004 - 23:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Valg af digital kamera til ca. 1500,-

Hej.
Jeg har set på disse forskellige digitale kameraer, og vil høre jeres mening om hvad der er bedst...?
Skal bare bruges til "alm. brug". All-round, ikke noget specielt.

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324677966

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324587983

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324708044
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2004 - 23:29 #1
Ville vælge den øverste pga. den optiske zoom - digital zoóm giver´meget let grumsede billeder.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2004 - 23:29 #2
Min mening: Så ville jeg vælge dette fori det har optisk zoom:
http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324677966

De to andre har ikke optisk zoom kun digital (og det så godt som ubrugligt). Du vil helt klart komme til at savne zoom.

En ting du også skal være opmærksom på er at standart komme de fleste kameraer med 8-16MB(ram) og skal man havde noget ud af sådan et kamera skal man mindst havde 128MB kort i.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2004 - 23:34 #3
Dengan jeg kiggede var der stor forskel i pris på de forskellige type flash kort: xD-picture Card , CompactFlash , Secure Digital Card  osv. og CompactFlash var klart de billigeste og sådan er det vist endnu:

XD-Picture Card / 128MB 499 kr.  (som det øverste bruger)
Secure Digital Card / 128MB 499 kr
CompactFlash / 128MB 299 kr

De kan sikkert findes billigere hvis man søger efter det med det stadig noget der skal oven i prisen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2004 - 23:40 #4
Du skal da lige havde dette link hvis du da ikke kender det i forvejen ;)
Kanon sted: http://www.dpreview.com/
Avatar billede soag Nybegynder
07. januar 2004 - 23:43 #5
Der er jo også dette kamera:

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324588034

Det har 1 mpixel mindre, men har til gengæld optisk zoom.

Er det et bedre  køb?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. januar 2004 - 23:43 #6
Prøv at købe bladet Digitalfoto...

De har altid gode anmeldelser af amatør-, professionelle- og mange andre slags kameraer.

http://www.magasinet-digitalfoto.dk/
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. januar 2004 - 23:45 #7
Det er i hvert fald bedre end de andre vil jeg mene.

Men det er en smule stort synes jeg, ved ikke hvad du skal bruge det til men hver opmærksom på det
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2004 - 23:48 #8
Det er faktisk mindre en de to andre på i brede og dybte med det er højre ;)

Du kan prøve at gå ind her og vælge forskellige karemas så kan du sammenligne imellem for det kommer også meget an på hvad du ønsker.
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Ønsker du zoom?  Mange pixel ?  Lille kamera ?  Mange manuele instillings muligheder??
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2004 - 23:53 #9
Canon PowerShot A300  111 x 58 x 37 mm
Canon PowerShot A60    101 x 64 x 32 mm
Olympus C-300 Zoom      118 x 66 x 50 mm

Hvis du nede i et 2 Mpixel syntes jeg du skal overveje dette igen:
http://www.eksperten.dk/spm/448566
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
08. januar 2004 - 15:09 #10
Hvis jeg var dig ville jeg bruge lidt flere penge og få et bedre kamera...

Jeg synes det mindste man skal give er 2500 for at få noget ud af sine penge og billeder
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
08. januar 2004 - 15:09 #11
Husk livet kan ikke tages om :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. januar 2004 - 15:28 #12
Jeg ville  gå efter olympus'en.. gode billeder god optik og ok CCD
Avatar billede soag Nybegynder
11. januar 2004 - 22:50 #13
Tak for hjælpen!
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. januar 2004 - 22:56 #14
Har du valgt eller købt om man må spørge?
Avatar billede soag Nybegynder
11. januar 2004 - 22:57 #15
Jeps, sorry!

Jeg har købt et brugt Canon Ixus med 128 kort til ca. 1000,- (var en del af en byttehandel med en iPod)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
11. januar 2004 - 22:57 #16
soag > hmm... ville det ikke være bedre at give til enten alle der har hjulpet eller til den der har hjulpet mest (eagleeye)
Avatar billede soag Nybegynder
11. januar 2004 - 23:03 #17
Eagleeye havde ikke lagt et svar.
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. januar 2004 - 23:05 #18
Ok det lydet godt, endnu en Ixus bruger ;o)
Ja det går nok ;)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
11. januar 2004 - 23:07 #19
soag > også bare en lille reminder til næste gang :)
Avatar billede soag Nybegynder
11. januar 2004 - 23:21 #20
Næste gang? Det er vel Eagleeye, som skal have en reminder om at huske at ligge et svar, ikke?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
11. januar 2004 - 23:24 #21
soag > nu er det jo altså ikke forbudt at spørge eagleeye om han vil lave et svar, og det er meget normalt at man ikke laver et svar før problemet er løst