Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 12:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår man

Hej gutter
Først godt nytår

Jeg vil gerne lave så man ikke kan se under bibliotekerne i statuslinien hvordan undgår man det.
Man kan jo via denne linie følge med i hvilken side /underside man er på og direkte kommer derind, hvilken jeg ikke vil have.
Avatar billede exp Juniormester
07. januar 2004 - 13:50 #1
www.rush.dk/god_titel.php

onmouseover"window.status=''"
Avatar billede exp Juniormester
07. januar 2004 - 13:50 #2
onmouseover="window.status=''"
Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 16:56 #3
exp.

Hvad har du tænkt dig med det svar??? det lyder lige så tomt sååååå*sss*
Jan
Avatar billede exp Juniormester
07. januar 2004 - 18:10 #4
det er en onmouseover-action til dine links...
<a href="#" onmouseover="window.status=''">link</a>
Avatar billede binderup Nybegynder
07. januar 2004 - 19:57 #5
og Fjorbak hvad mener du at dit spørgsmål har at gøre med programmet Homesite?
Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 21:56 #6
Binderup, normalt ville jeg ikke kommentere din kommentar men blot lade den passere, men iaften syntes jeg du går over stregen, jeg mener at jeg er i homesite, og spørger til noget relevant.
Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 21:59 #7
EXP, den linie som du har skrevet vil den gøre at jeg ikke forneden i status linien i IE5 ikke kan se hvilken mappe jeg har på skærmen, og i såfald, a jeg er ret uvidende omkring dette emne om hjemmesider skal den indsættes i HEAD ???

Jan
Avatar billede binderup Nybegynder
07. januar 2004 - 22:04 #8
fjorbak, dit spørgsmål er ikke specifikt relateret til Homesite, men til HTML generelt - hvis du spørger i en gruppe der omhandler HTML så er der langt større sandsynlighed for at du hurtigt får det rigtige svar.
Avatar billede exp Juniormester
07. januar 2004 - 22:07 #9
der står da ikke noget i statuslinien i IE når du har loadet en side - kun _når_ den loader, eller kører musen over et link...
Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 22:20 #10
ja det er lige netop det jeg ikke vil have, da jeg mener at uvedkommende så lettere kan komme ind bagved tingene, men det er måske lidt forkert at gøre sådan? *s*

Fjorbak
Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 23:21 #11
Jeg skal bruge tingene til at skjule et par bestemte sider, men som jeg selv kan hente.
fjorbak
Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 23:34 #12
ok binderup, havde ellers klikket på HTML
fjorbak
Avatar billede exp Juniormester
08. januar 2004 - 00:10 #13
Så lav da noget login istedet... er man ikke logget ind, smides man tilbage til forsiden
Avatar billede binderup Nybegynder
08. januar 2004 - 09:29 #14
fjorbak; ok hvis det er tilfældet så kan det være at eksperten har et problem (jeg har også tidligere agiteret for at denne homesite gruppe skal nedlægges da næste alle spørgsmål drejer sig om HTML og ikke Homesite)
Avatar billede fjorbak Forsker
08. januar 2004 - 12:51 #15
OK
I har ikke løst mit spørgsmål, og prøver i nyhedsgrupperne, jeg må sige at denne side ikke har mange hajer.

fjorbak
Avatar billede binderup Nybegynder
08. januar 2004 - 13:12 #16
Jeg fandt denne på news:

<script>

//Hide status bar msg javascript

function hidestatus(){
window.status=''
return true
}

if (document.layers)
document.captureEvents(Event.MOUSEOVER | Event.MOUSEOUT | Event.CLICK)

document.onmouseover=hidestatus
document.onmouseout=hidestatus
document.onclick=hidestatus
</script>
Avatar billede exp Juniormester
08. januar 2004 - 14:15 #17
binderup >>
... som jeg skrev:

Kommentar: exp

...
Avatar billede binderup Nybegynder
08. januar 2004 - 14:34 #18
exp - jo men går denne her ikke et skridt videre?
Avatar billede exp Juniormester
08. januar 2004 - 15:20 #19
Den gør da det samme... er bare lavet som funktion...

(Nåja, og så er den netscape-kompatibel)

Mht. at der så også er onmouseout ogg onclick med, så skrev jeg det ikke tidligere, da det ikke var nødvendigt. Teknikken er den samme...

Synes også selv folk skal have lov at prøve sig frem, ellers lærer de det ikke...