Avatar billede root66 Nybegynder
05. januar 2004 - 20:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brugt og Linux

Hej alle...

Er der nogen der ved:
1) hvor man kan købe en AS/400, helst en ældre model for en rimelig penge...???

2) er detr en version af linux der kan køre på denne AS/400...???
Avatar billede hldata Nybegynder
22. februar 2004 - 18:16 #1
Hej root66
Det kommer hetl an på hvad du forventer af en ældre/Hvor billig A/S 400

Med Venlig hilsen

hldata
Avatar billede pgu Nybegynder
24. marts 2004 - 12:30 #2
Hvis du vil have en ældre billig AS/400 kan du godt glemme alt om at køre Linux på den !

/Peter
Avatar billede norphf Nybegynder
03. september 2004 - 10:30 #3
Mit firma har en AS/400 de gerne vil sælge, det er en sort, og så har jeg fået at vide at det er en nyere giv et bud hvis du er interreseret.
Avatar billede ozzi Nybegynder
23. september 2004 - 14:58 #4
Jeg kunne være interesseret i at give et bud. Send venligst Model, type og serienummer så jeg ved hvad jeg byder på.
Avatar billede norphf Nybegynder
13. november 2004 - 18:29 #5
ozzi er du der stadig og frisk på at købe mi AS/400?

Undskyld den lange svar tid :(
Avatar billede ozzi Nybegynder
14. november 2004 - 14:20 #6
Jeps!
Send venligst Model, type og serienummer så jeg ved hvad jeg byder på.
Avatar billede norphf Nybegynder
18. november 2004 - 13:42 #7
Det er en AS/400e
Type nr.: 9401-150
S/N: 10-758DR

Og så omme bagpå er der et mærkat hvor der står *02177847*
Avatar billede pgu Nybegynder
18. november 2004 - 13:53 #8
Jeg synes du sagde at det var en nyere AS/400 - Model 150 eller Eigar som den også kaldes, er mindst 7 år gammel og vil aldrig kunne komme til at køre Linux.

/Peter
Avatar billede norphf Nybegynder
18. november 2004 - 14:37 #9
Som jeg skrev så har jeg fået det af vide, for jeg har ikke en klap forstand på AS/400'red.

Men det du siger er også at den vil adrig kunne komme til at køre noget brugbart OS i dagens danmark.?
Avatar billede pgu Nybegynder
18. november 2004 - 15:51 #10
Nu er begrebet brugbart OS jo temmelig relativt ;-)

Dens OS hedder OS/400 og dens fortræffeligheder skal jeg slet ikke komme ind på. Og er der installeret OS/400 på den med license-keys og det hele, har den måske en værdi for en som enten har forstand på AS/400 eller som gerne vil lære den nærmere at kende. Hvis ikke, kan den vist kun bruges til anker til en jolle !

/Peter
Avatar billede ozzi Nybegynder
18. november 2004 - 15:53 #11
Jeg har gjort mig nogle studier i marken og kan på den baggrund tilbyde dig 500-1.000 kroner for maskinen, under forudsætning at den kan gennemføre en komplet IPL og at de installerede softwarelicenser følger med. Desuden skal QSECOFR password udleveres.
Er der terminal(er) og printer(e) til maskinen? Ved du hvilken OS400 version der er installeret? (4.4 eller 4.5)
Avatar billede norphf Nybegynder
18. november 2004 - 18:56 #12
ehhhhhh, det var nogle tekniske spørgsmål. du er vel ikke fra odense eller kommer forbi for så kunne du jo lige se den. Jeg skal ikke kunne sige om den kan gennemføre en IPL test og jeg ved ikke ved QSECOFR er, dvs at jeg nok ikke kan give et password.
Jeg skal heller ikke lige kunne sige om softwarelicenser ligger nogle steder men der er licens til det hele, det er et faktum :D

Men kommer du forbi odense så kan du jo lige komme ind og se på den. :D
Avatar billede ozzi Nybegynder
22. november 2004 - 09:15 #13
Til norphf

Hej du kan skrive til mig på as4009301150@bordex.dk, så finder vi ud af detaljerne. Jeg kommer fra Sjælland, men det finder vi nok ud af da jeg tit kører forbi Odense.