Avatar billede eskimab Nybegynder
05. januar 2004 - 17:42 Der er 5 kommentarer

Fejl - dvd drev

Jeg har lige fået et dvd drev som jeg har installeret på min pc med win xp pro, men det vil bare ikke læse noget som helst. Men jeg kan godt kommunikere med det. Det mærkelige var bare at da jeg første gang puttede en dvd-rom i virkede det fint. Men anden gang gjorde den ikke.
I enhedshåndtering fandt jeg ud af at der var en fejl i SCIS - kontrollen. Så jeg fjernede den og håbede på den installerede sig af sig selv, men det har den ikke gjort. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2004 - 00:18 #1
Foreslår at du geninstallerer dit DVD afspiller program - det er herfra den ontalte SCSI fremkommer.
Avatar billede eskimab Nybegynder
06. januar 2004 - 15:23 #2
Hvad kan det f.eks. være?
WM-player?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2004 - 23:47 #3
Ja, det kan være WM-Player, eller såfremt der fulgte et specielt DVD afspiller program med til DVD drevet, feks. PowerDVD eller WinDVD eller lign.
Avatar billede eskimab Nybegynder
07. januar 2004 - 07:45 #4
Det er bare det, at jeg ikke har installeret noget. Xp installerer jo selv driveren, og så har jeg ikke gjort mere.
Jeg tror jeg går ud fra at der er en fejl i drevet. Men det undrer mig bare stadig at det fungerede de første 30 sek.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. januar 2004 - 17:24 #5
Du kunne prøve at have XP cd'en i drevet og fra kommandoprompt køre sfc /scannow

Det skule reparere evt. ødelagte systemfiler, hvis sådanne findes eller de mangler. XP burde jo kunne afspille med Media Player.