Avatar billede iceman75 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

IBM HD til bærbar låst??

Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med et problem til en IBM Model:DCRA-22110 E182115.
Hvad kan man gøre hvis man har glemt password, er der mulighed for at fjerne/sætte et default password på HD\'en. Og er det muligt at bruge den i andet end en IBM Thinkpad 760XL (andre mærker)
Håber der er nogle der kan hjælpe mig
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. januar 2001 - 13:18 #1
Det eneste du kan gøre er at sende maskinen ind til en IBM autoriseret reparatør. Jeg har prøvet det samme, og der var intet at gøre.
Avatar billede snowball Novice
19. januar 2001 - 13:36 #2
Officielt er der ikke noget og gøre. Som der skrevet står på IBM\'s side:

\"If you do not remember your supervisor password you must have the system serviced to have the system board and hard drive replaced. Proof of purchase is required, and this repair is not covered under the warranty.\"

Men der er vel næsten altid en eller anden uofficiel måde at gøre det på. Kan man ikke komme ind til batteriet og ta\' det ud på så\'n en fætter ?

Snowball
Avatar billede steffen Nybegynder
19. januar 2001 - 13:46 #3
Hvis det er HD\'en alene den er galt med (fx. hvis der er lagt et krypteringsprogram på disken), skulle en standard formatering sagtens kunne klare problemet - både så den kan bruges i samme bærbare igen, eller andre bærbare.

Hvis det er password\'et til hele den bærbare, skal batteriet tages ud - en kompliceret operation, kun fagmænd bør foretage.
Avatar billede iceman75 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:55 #4
kan man desværre ikke det er en flashrom der sidder i den.. :(
Avatar billede iceman75 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:56 #5
steffen: nej det er en hardware lock der er på den
Avatar billede steffen Nybegynder
19. januar 2001 - 14:07 #6
I harddisken?

For vildt - gad vide hvorfor man ikke kan finde den på www.storage.ibm.com - er modelnummeret korrekt?
Avatar billede iceman75 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:09 #7
jeps det skulle jeg være ret sikker på, da jeg sidder med diske nher i hånden ..
Avatar billede steffen Nybegynder
19. januar 2001 - 14:25 #8
Det er virkeligt en *stealth* disk, den der .. :-)
Avatar billede iceman75 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:39 #9
jeps ret skod :(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. januar 2001 - 15:16 #10
Det er jo netop derfor man køber IBM produkter... man vil have høj sikkerhed. Var der en let løsning, ville ibm jo miste nogle gode argumenter :-)

NanoQ
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
19. januar 2001 - 18:02 #11
Det her minder mig om en postering mage til denne, der var alle meget skråsikre på at det var blot at fjerne batterierne, men jeg fik aldrig fat i slutningen. Jeg føler mig da rolig i at vide at hvis den skulle blive stjålet, er den ubrugelig for andre, ligesom en stjålet mobiltelefon. Eller er det helt forkert opfattet.
Avatar billede iceman75 Nybegynder
24. januar 2001 - 11:24 #12
hmm hvem skal jeg dog give disse point til. . blev jo aldrig rigtig klogere end da jeg startede...
Avatar billede steffen Nybegynder
24. januar 2001 - 14:08 #13
Jeg trækker mit svar tilbage - det undrer mig vildt, at man ikke kan finde en manual til bæstet på www.storage.ibm.com - men den findes jo åbenbart alligevel, den model :-)
Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
24. januar 2001 - 14:46 #14
Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
24. januar 2001 - 14:47 #15
Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
24. januar 2001 - 14:49 #16
Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
24. januar 2001 - 14:52 #17
ja sorry den er lukket igen *S*