Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. januar 2004 - 18:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tyan Thunder Bundkort med Dual 2.4 Ghz Xeon Processorer

Jeg har erhvervet mig et Tyan Thunder i7505 bundkort monteret i et Chieftec Thermaltake kabinet, 2 Intel Xeon 2.4 Ghz Processorer....

Jeg har så selv sat grafikkort, ram og harddisk i maskinen.

Når jeg tænder maskineriet sker der følgende...
Alle blæsere starter, harddisk starter op, cd-drev blinker... MEN... Ingen skærmbillede...

Min skærm bliver ved med at stå i standby mode!

Har testet med forskellige virkende grafikkort. Samme resultat... Har prøvet både IDE og AGP kort...

Nogen der har en ide til hvad jeg gør galt?
Avatar billede nse Nybegynder
01. januar 2004 - 18:42 #1
Det kunne være, at der er noget der er sat forkert i... Har du tjekket, at alle de andre komponenter sidder rigtigt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 18:43 #2
bipper den?
kontroller at grafikkortet er HELT nede i socklen?
kontroller at dine ram sidder ordenligt nede i socklen
hvorstor er din PSU? er den kraftig nok?
Avatar billede kabbak Professor
01. januar 2004 - 18:44 #3
Prøv at tjekket stikket på den skærmledning, er du kommet til at bøje nogen af benene. ?
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. januar 2004 - 18:47 #4
Tingene sidder rigtig i...

Strømforsyningen er på 460W... Korrekt type...

Ram sidder i, grafikkort ligeså...

Skærmen virker fint, jeg kigger på den nu!
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. januar 2004 - 18:48 #5
Den bipper ikke... Ikke efter ram er monteret!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 18:49 #6
prøv når alt kører uden skærmen at hold rest inde i et par sec og slip så..
eller prøv at tryk på resten et par gange..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 18:49 #7
rest/resten => reset knap
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. januar 2004 - 18:50 #8
Har clearet CMOS...

Hvorfor reset knappen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 18:52 #9
min PC starter ikke altid 1 gang, men ved at trykke på reset knappen et par gange så kommer den ;o)
kunne være det også virkede for dig
Avatar billede nse Nybegynder
01. januar 2004 - 18:53 #10
Prøv at tage alle komponenter af sæt dem i igen. Lad vær med at tilslutte cddrev og alle ikke nødvendige komponenter og nøjes med 1 CPU og prøv dig frem og se hvad den siger...
Avatar billede flowerdead Nybegynder
01. januar 2004 - 18:54 #11
Hej, symptomerne du beskriver er meget typiske for RAM fejl. Ofte kan det afhjællpes ved at tage dem ud og sætte dem i igen. Skulle dette ikke virke, så prøv at teste alle kredse en ad gangen.
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. januar 2004 - 18:56 #12
Ram er testet igennem...

Måske det er galt med en processor!!!

Eneste problem er at jeg er ny i det her hardware ræs, hvordan fanden får jeg det skrammel afmonteret uden vold... Altså køleelementet....

Selve blæserne sidder på sådan noget plastik stads, og dem kan man bare klikke af.... Men køle-elementet sidder med en slags metal bøjle...
Avatar billede nse Nybegynder
01. januar 2004 - 18:57 #13
Du skal heller ikke pille kølerne af..
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
01. januar 2004 - 18:58 #14
Hvordan skal jeg så afmontere dem? ;)
Avatar billede nse Nybegynder
01. januar 2004 - 19:13 #15
For at afmonterer CPU'erne skal du vel ikke også afmonterer kølerne?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. januar 2004 - 19:51 #16
På min P4 sidder der et par håndtag der skal vippes hvorefter køleren kan vristes fri af plasticrammen. Er det anderledes hos dig? Og køleren er altså ikke helt så let at få fri som man skulle tro.