Avatar billede smsbuller Nybegynder
31. december 2003 - 16:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Internet forbindelsen er afbrudt efter spybot

I går aftes kørte jeg spybot på min anden computer, det er hovedmaskinen her hos os. Spybot fandt ikke mindre end 83 infektioner, og ved en fejl har jeg så slettet et eller som formenligt IKKE skulle slettes. Internetforbindelsen er helt og aldeles død ved alle 5 brugere på computeren. Ved enhåndshåndtering fortælles at netkortet fungerer korrekt, vi kører adsl, og styresystemet er windows XP home.
Jeg har forsøgt mig frem i løbet af dagen i dag, fra tidligere spørgsmål her på eksperten uden at det har hjulpet.
Min søns computer er nu koblet på nettet via den samme linie og det kører som det skal.
Er der nogen som kan hjælpe please.
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 16:39 #1
Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe , starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 16:40 #2
Du har haft noget snavs, som når du fjernede det så cutter den netforbindelsen, så skal du bare køre dette program ovenover, så er du på igen.
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 16:41 #3
Lspfix fylder ikke meget, så hent den ned ved din søns computer og læg det på en diskette og skid den over i din egen
Avatar billede smsbuller Nybegynder
31. december 2003 - 16:42 #4
Jeg prøver lige
Avatar billede smsbuller Nybegynder
31. december 2003 - 16:52 #5
hej igen.
Det virkede sgu', hvad var gået galt, og skal jeg udføre det ved alle brugere eller hvad?
Avatar billede kenp Novice
31. december 2003 - 16:54 #6
du skal gøre det på den computer som styre trafikken for de andre, og hvis det ike er nok så prøv at køre det på de andre også!
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 16:54 #7
Nej, nettet skulle virke nu på alle brugere*S*

Som sagt er der noget grims spyware, hvis formål er at cutte netforbindelsen. Det lykkes ikke altid, men når vi fjerner det, så ryger forbindelsen
Avatar billede smsbuller Nybegynder
31. december 2003 - 16:58 #8
Tusind tak for hjælpen og godt nytår til alle.
200 fortjente point til arlet.
Jeg var godt nok desperat, men nu tegner det til at blive en god dag alligevel!
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 16:58 #9
smsbuller -> Det er ellers ikke længe siden at du blev renset for snavs, "glemte" du at installer de programmer som Aovergaard skrev op til dig*S*
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 16:59 #10
Velbekommen og Godt nytår
Avatar billede smsbuller Nybegynder
31. december 2003 - 17:01 #11
Nej det gjorde jeg faktisk ikke, men jeg har en fornemmelse at min søn bruger min adgang som computeradmin, når jeg ikke er hjemme, og jeg tror ikke ungerne tager samme forbehold for vira som vi andre.
Avatar billede smsbuller Nybegynder
31. december 2003 - 17:01 #12
har du forresten fået point'ene?
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2003 - 17:16 #13
Ja, det har jeg.

Hvis du installer de programmer, så slipper du for al det snavs på din computer, uanset hvor din søn er henne og kigge