Avatar billede galan Nybegynder
30. december 2003 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Komprimere billeder til Web-brug

Hej... Jeg har en frygtelig masse billeder som jeg gerne vil have smidt på nettet, men de fylder alt for meget...

Jeg ved at du kan komprimere dem i Photoshop, men det ville tage flere år når jeg nu ligger inde med så mange af dem...

Så er der nogen der kender et program/metode til at komprimere mange på en gang???

På forhånd tak.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. december 2003 - 21:42 #1
www.irfanview.com
brug dens batch funtion til at resize dem til mindre..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. december 2003 - 21:43 #2
har brugt Catalog Wizard 2.0 til at lave thumbnails og gallerier flere gange
http://www.saunalahti.fi/~ovuori/catalog/
Avatar billede spe Nybegynder
30. december 2003 - 21:45 #3
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. december 2003 - 21:55 #4
Hvis det er xp har Microsoft selv en image resizer http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Avatar billede bleze Nybegynder
30. december 2003 - 22:55 #5
Paint Shop Pro har batch rutiner hvor du kan gøre den samme aktion på en række billeder i et hug...  Trial version kan hentes på nettet
Avatar billede galan Nybegynder
30. december 2003 - 23:05 #6
Tak for hjælpen... ;)