Avatar billede edske Nybegynder
29. december 2003 - 01:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Smoothwall virker af h til

Hvorfor virker min smoothwall ikke efterplanen???

Jeg har installeret den med 2 netkort og jeg er også på nettet med den, så den virker til dels...

jeg vil som det første gerne have åbnet for port 25 plus 80 og forwardet dem videre.... men det virker ikke, de bliver ved med at stå som lukket når jeg laver en portscan fra f.eks http://grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

det er ved at drive mig til vanvid, den siger til mig at port 23 er åben og port 113 er closed, alt andet er stealth.

Min smtp skal sgu være åben...
Avatar billede darkside Nybegynder
29. december 2003 - 02:03 #1
Port 25 kan nemt være stealt selvom den er åben...det er min
Avatar billede darkside Nybegynder
29. december 2003 - 02:03 #2
stealth even!
Avatar billede edske Nybegynder
29. december 2003 - 02:09 #3
gider du at teste den så med telnet???
Avatar billede edske Nybegynder
29. december 2003 - 02:10 #4
telnet 213.237.92.119 25
Avatar billede mrbitguard Nybegynder
29. december 2003 - 18:02 #5
Hvis du sidder bag en router, så husk på at det er den, der bliver scannet, og ikke computeren direkte, hvis du kører disse online scans, som grc eller andre. Dette er ofte sagen, hvis man er ADSL kunde hos TDC eller andre udbydere, hvor der kommer en netpakke med.
Avatar billede langbein Nybegynder
01. januar 2004 - 17:18 #6
Sant som mr bitgard sier. Denne ser ut til å stå bak en router uten at det er satt opp forwardinger på routeren som sender trafikken videre til PC/smoothwall bak routeren.
Avatar billede langbein Nybegynder
01. januar 2004 - 17:32 #7
Jo her har du jo bekreftet at du har en nat router in front.

http://www.eksperten.dk/spm/441264

Det kan man godt og det er ingen ting i veien for å sette opp to natroutere i serie etter hverandre først et modem med hardwareroter/firewall og så en firewall/router no 2 av type smoothwall på innsiden av denne.

Når man setter opp to stk firewalls/routere, så må man sette opp forwarding to steder, førts på den ytre/første router og der etter på den invendige router, dvs smoothwall. Hvis ikke så vil ip pakkene bli stanset allerede ved den første routeren og da er det liten hjelp i å åpne for forwarding i router no 2 ettersom denne trafikken aldri vil nå fram hit uten at den første routeren først er åpnet.

(Det er vel ellers ikke etter reglene å opprette et spørsmål 2 ganger... )
Avatar billede edske Nybegynder
09. august 2004 - 14:32 #8
Lukker