Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 18:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

komprimerings-underlighed

Hey!
Jeg har et lille problem med komprimering af nogle billeder som jeg ikke synes jeg har bedt om. Prøv at kigge på alexen.dk -  når man holder musen over nature knappen kommer der nogle billeder frem - og kvaliteten på dem stinker mildest talt. Der er masser af andre billeder på sitet, som ikke har problemet. Når jeg arbejder med billederne i flash, er kvaliteten rigtig nok - men så snart man laver det om til swf, så har man kvalitetsforringelsen. Hvad pokker gør jeg galt?
Nå ja - siden er ikke for små båndbredder - sorry.
Takker!
Gala
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 18:55 #1
Tillykke.. Jeg kan ikke se dit site, fordi jeg har en popup-blocker kørende.

Brug hellere et link:
<a href="#" onClick="window.open('main.html' , 'newwindow' , 'scroll=no,fullscreen=yes');return false;">Website</a>
Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 18:56 #2
ved det ved det.....har lige selv opdaget det*S* min kan heldigvis slås fra - må jeg anvefale google's. Men jeg tak for tippet*S*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 19:00 #3
Jeg bruger browseren Opera, og jeg har ikke tænkt mig at slå popup-blockeren fra, bare for at se dit site.. det er sikkert ikke det værd.. :)
Hvis dit site er noget værd, ville de kunne ses i alle/de fleste browerere, uden besvær..

En anden ting.. : setTimeout('newwin.focus();',250);
En popup får altid focus, når den åbnes.. så denne del behøver du ikke..
Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 19:04 #4
men det virker i hvert fald nu*S* som herren befalede;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 19:08 #5
hmm.. det er da nogle pæne billeder.. Hvad er der galt med dem?
Hvis du skal arbejde med billeder, brug et tegneprogram til formålet..
Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 19:11 #6
Bruger skam photoshop til formålet. Det kan ikke ha noget med opløsningen at gøre nu det er flash, vel? For ellers er det underligt at du ikke kan se forskellen hvis du sammenligner med andre billeder der ligger der.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 19:23 #7
Jo mindre billedet er, jo mindre er chancen for at finde fejl i det :)
Billede 1 er lidt underlige.. muligvis pga farverne i billedet.. ellers ser det pænt ud.
Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 19:35 #8
det kan jeg slet ike få til at passe. Kan være at vi stiller forskellige krav. Prøv at sammenligne billede nr 3 - det med nogen grene med det rigtige billede. Det finder du hvis du trypper på nature og så denmark og så er det det sidste billede. kan du så ikke se forskellen på kvaliteten?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 19:54 #9
Der er faktisk stor forskel på de små billeder, og det store der er nede i højre hjørne..
Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 20:29 #10
hov...det er et eller andet med opløsningen. Det ser noget anderledes ud på en større skærm. Men hvordan kan det være at billederne ser helt anderledes ud når jeg sider og arbejder med dem?
Avatar billede gala Nybegynder
28. december 2003 - 21:30 #11
svar