Avatar billede flintstone Novice
28. december 2003 - 14:46 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Runde hjørner

Endnu et spørgsmål fra en newbie.
Hvordan får jeg runde hjørner på mine celler, ligesom man
kan se på Macromedias hjemmeside.
http://www.macromedia.com
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. december 2003 - 14:50 #1
Det er ved at lave et lille billede som har det runde hjørne.

Så laver man en Table konstruktion som man lægger billedet ind i
Avatar billede superanden Nybegynder
28. december 2003 - 14:53 #2
lildt nemmere at se på f.eks:
www.demaweb.dk --> ude i højre side lige over nyhedstabellen er der bare et billede som han selv har lavet i photoshop. ganskesimpelt.

altså du laver en tabel

-  Her er dit billede-
-  Med rundt hjørne  -
-  Her er den næste  -
-  Tabel            -
-                    -
Avatar billede superanden Nybegynder
28. december 2003 - 14:54 #3
nå det blev vist ikek så godt illustreret :-/
Avatar billede flintstone Novice
28. december 2003 - 14:54 #4
Jo., men jeg bruger i øjeblikket en af Dreamweavers egne templates og kunne derfor godt tænke mig at gøre på noget som allerede var lavet......hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede flintstone Novice
28. december 2003 - 14:58 #5
Det er ligesom om der er noget til det i programmet. Jeg kan bare ikke lige hitte ud af hvordan jeg gør.
Der er noget som hedder "tl_curve_white.gif" f.eks og det er vist noget hjørne halløj.
Avatar billede superanden Nybegynder
28. december 2003 - 15:03 #6
sorry jeg havde ikke set kategorien var dreamweaver.. (jeg laver det kun i notepad så jeg trækker mig)
Avatar billede miss-g Seniormester
28. december 2003 - 19:53 #7
tl_curve_white.gif kunne være: top left hjørne hvid, så tror du har fat i det rigtige.

Man laver typisk en tabel med 3 celler lodret og vandret. Gif billederne af hjørnerne lægges i hjørnerne af tabellerne, og den lige streg lodret, og en anden vandret.

Det midterste af tabellen er så frit til at man kan skrive tekst deri eller andet.

Håber det var til at forstå *S*
Avatar billede flintstone Novice
29. december 2003 - 10:20 #8
Ok....det vil jeg prøve.
Avatar billede flintstone Novice
29. december 2003 - 12:36 #9
Jeg tror, at det bliver "learning by doing" metoden der kommer i brug, men tak for Jeres svar