Avatar billede mozedennis Nybegynder
18. januar 2001 - 20:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vidersende post fra en bestemt person

Nu skal I høre, jeg har et lille problem.
Jeg har en bruger der skal på ferie eller er væk et par dage en gang imellem.
Problemet er at brugeren har en kunde der E-Mailer nogle ordre ind på brugerens
E-Mail. Mit spørgsmål er så: kan brugeren sige til Outlook 98, hver gang jeg modtager
Noget post fra DEN person (kunden) skal du videresende til de to personer, der så er
Kundens kollegaer.
Kan man gøre det ? i så fald hvordan ! , hvis ikke, hvad kan man så gøre ?.
Håber I kan hjælpe…..
Avatar billede codebase Praktikant
18. januar 2001 - 20:38 #1
det skulle være muligt, ellers er der et link her:

http://www.party.dk/php/mailliste.txt
Avatar billede warpsnet Nybegynder
18. januar 2001 - 20:39 #2
I Outlook Express 5x er der i funktioner \"Meddelsesregler\", jeg ved ikke om funktionen ligger i Outlook, men ellers prøv da hjælp, F1 !
Avatar billede warpsnet Nybegynder
18. januar 2001 - 20:41 #3
Ellers, hvis du har mulighed for webemail, er der ofte mulighed for at vidersende posten til flere, det gælder mailme.dk og teleDK på www.mail.dk og sikkert mange flere.
Avatar billede mvl Nybegynder
18. januar 2001 - 20:42 #4
I Outlook Express (jeg ved ærligt talt ikke, om det er lige så dan i Outlook 98) kan du markere en mail og efterfølgende i Message-menuen vælge funktionen \"Create rule from message\". Resten giver sig selv.

Er det en løsning, der duer?
Avatar billede kurtj Nybegynder
18. januar 2001 - 20:43 #5
Det kan vist godt lade sig gøre. Prøv at kigge under funktioner/meddelelsesregler/Ny postregel
Der kan man definere hvordan det skal ske. oxo med videresendelse under punkt 2
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. januar 2001 - 20:51 #6
Hvis du har en Exchange server og kører Outlook, vil servern have dine regler liggende.
Hvios det er POP3 mail du bruger, skal di Outlook stå tændt for at reglen virker. Jeg snakker her kun om hvad der sker på klienten, hvad du sætter op ude på din POP3 server, vil selvfølgelig virke selv om Outlook er lukket.
Avatar billede kurtj Nybegynder
18. januar 2001 - 20:52 #7
Men Kører brugerens maskine hele tiden online ??
Hvis ikke skal det gøres via ISP.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. januar 2001 - 20:58 #8
Jeg ved at programmmet \"Pegasus\" (som jeg selv bruger) kan gøre det. Det er gratis og kan hentes her:

www.pmail.com
Avatar billede mozedennis Nybegynder
20. januar 2001 - 19:56 #9
hej allesammen og tak for svarene, ja kurtj man kan jo lave en masse spændende ting under postregel.
tak for svaret....
Avatar billede warpsnet Nybegynder
21. januar 2001 - 09:42 #10
Hva, hvorfor får jeg ikke point????
Det accepterede svar har jeg da inden kommet med samme svar på inden, han har jo ligefrem taget mit svar som sådan, ik?
Avatar billede kurtj Nybegynder
21. januar 2001 - 15:02 #11
Vel har jeg ej, Jeg prøvede det selv på min egen comp.

Men hvis det er et problem for dig, kan jeg da godt oprette et spm, så kan du jo få nogle point.