Avatar billede izakzen Nybegynder
25. december 2003 - 15:28 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Filtype konvertering

Jeg har fået mig en Mp3 afspiller. Den tilhørende software (Driver) kan jeg ikke få installeret. På cd rommen ligger en Acrobat Reader 5.0 som jeg tror driveren skal åbnes med.
Men Driveren har jeg på en eller anden mærkelig måde fået lavet om til en .pdr fil...Kan jeg på nogen måde få konverteret filen til .pdf Som Acrobatten skal bruge. Eller hvilket program åbner man .pdr filer med.

Eventuelle oplysninger
Min computer kører med Microsoft Windows 98 og er cirka fra samme årstal. Og ude på Cd-rommen bliver nævnt noget med Windows 98SE...Kan det betyde noget..??

Bær over med mig..Mit spørgsmål er garanteret temmelig indviklet..Men for mig er Computer og It en by i Rusland..

På forhånd tak

HJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLPHJÆLP
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 15:31 #1
hmm har du alle updates til windows??
Avatar billede htm Nybegynder
25. december 2003 - 15:34 #2
Mon ikke du bare kan højreklikke på filen og lave den om til .pdf i stedet for .pdr ? :-)

Og adobe acrobat reader er til at åbne tekstdokumenter i formatet .pdf. Dette har altså ikke noget med din driver at gøre, men sikkert din manual til din mp3 afspiller.

Og ja windows98SE er en udgave af Windows 98, og det er sikkert også den udgave du har installeret. Så din driver ligger sikkert i denne mappe. :-)
Avatar billede izakzen Nybegynder
25. december 2003 - 16:11 #3
Ja....Dem har jeg lige hentet...

I drivermappen ligger en fil der hedder DMPLX. Når jeg dobbeltklikker på denne siger den at programmet til at åbne filen med ikke blev fundet. AcroRd32.exe.....
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. december 2003 - 18:06 #4
Har du installeret Acrobat, hvis ikke så gør det.
Avatar billede izakzen Nybegynder
25. december 2003 - 18:18 #5
Jeg har installeret Acrobat Reader 5.0.... Den fulgte med på Cd-rommen
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 18:28 #6
prøv med en ældre version
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. december 2003 - 18:42 #7
Den der pdr er vist en port driver fil, hvad sker der når du trykker på den, eller højreklikker på den?
Avatar billede izakzen Nybegynder
25. december 2003 - 20:36 #8
ird>>>Hvor kan jeg eventuelt finde en ældre version...

magictouch>>>Den beder om AcroRd32.exe
Hvad mener du med højreklikker..??
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. december 2003 - 07:17 #9
Den fil her AcroRd32.exe hører til i den udgave her: http://www.adobe.co.uk/products/acrobat/readstep2.html
Så jeg vil foreslå at du henter og installerer den - det er ver. 6,0

Det med højreklik, var for at se hvad der står under egenskaber, men jeg tror at når du får hentet ovennævnte, skulle det kunne virke;)
Avatar billede izakzen Nybegynder
26. december 2003 - 13:18 #10
Nu har jeg installeret AcroRd32.exe
Når jeg prøver at åbne filen sker dette.

"Acrobat could not open ´DMPLX.pdr´ because it is either not a suported file type or because the file has beem corrupted (for example, it was sent as an email attachment and wasn`t correctly decoded"

Kan det være jeg skal ha installeret Windows 98SE..???
Det ståe der jo trods alt på Cd-rommen...!!
Eller kan det være regionsbestemt...??  Den er købt i Singapore..!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. december 2003 - 15:47 #11
Den pdr fil er en hård nød:( og hvis den er på cd r kan du ikke lave den om, da cd r er skrivebeskyttet. Hvad sker der når du vil installere, får du nogen meddelelser og hvordan gør du?
Fordi windows burde selv kunne finde ny hardware og så spørge efter softwaren der skal installeres. Så kig i kontrolpanel-system-enhedshåndtering om mp3 er installeret!
Avatar billede ird Praktikant
28. december 2003 - 16:53 #12
hvordan går det?
Avatar billede izakzen Nybegynder
29. december 2003 - 23:17 #13
Jeg er gået lidt i stå. Installere hvad...Er det driveren du mener...Der sker dette...
"Acrobat could not open ´DMPLX.pdr´ because it is either not a suported file type or because the file has beem corrupted (for example, it was sent as an email attachment and wasn`t correctly decoded"

Den finder ikke selv hardwaren som du siger den burde..!!!
Jeg har kigget i enhedshåndteringen... Den er ikke installeret...
Bare det mindste forslag er varmt velkomment...Vil meget gerne have det her til at fungere...På forhånd tak...
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. december 2003 - 08:04 #14
Træls! men glem Acrobat lige nu, den kan kun bruges til at læse tekst med. Gå ind i kontrolpanel- installer ny hardware, og søg selv efter mp3´eren, hvis comp ikke kan finde den, så tjek om den -fysisk- er rigtig installeret
På den cd du har, er der ikke andre filer/mapper end Acrobat.
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 09:35 #15
kom her feedback så vi kan arbejde videre evt :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. januar 2004 - 09:36 #16
*S*
Avatar billede izakzen Nybegynder
11. januar 2004 - 23:03 #17
Hmm...Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive...Jeg har prøvet alt...Og moralen er nede...På er CD-Rommen er følgende mapper;Mapper angivet med * *Acrobat(Indhold-ar5menu.exe) *Driver (Windows98SE-Med en DMPLX som jeg ikke kan åbne.PDR-fil)
*Support ( Et PDF dokument som jeg godt kan åbne, telefonnumre og adresser til hotlines og forskellige ting) *Warrenty (Endnu en PDF fil med garentibevis og bla bla bla) Ved siden af de fire mapper ligger to filer; En PDR fil og en notesblok med installationsoplysninger(Står der i dens Engenskabsoplysninger)Jeg kan ikke rigtig få noget ud af den..Det var vist den bedste beskrivning jeg kunne gi af CD-Rommen...Spørg endelig..Undskyld jeg ikke har skrevet i et stykke tid...
Avatar billede magictouch Nybegynder
12. januar 2004 - 12:39 #18
Hvad hedder afspilleren?
Avatar billede izakzen Nybegynder
12. januar 2004 - 19:52 #19
Afspilleren er af mærket CREATIVE...
Avatar billede magictouch Nybegynder
12. januar 2004 - 20:32 #20
Prøv om der er noget du genkender her, helt nede i bunden: http://www.nomadworld.com/downloads/drivers/
Avatar billede izakzen Nybegynder
12. januar 2004 - 23:47 #21
Jubiii....Endelig har jeg fundet frem til problemet...Tror jeg...!!!
Det der er galt er vist at der ingen drivere er til Win 98...
Det ser ud til at det der skal til er at jeg skal have fat på enten Win XP/2000 eller ME....Bekræft venligst dette...!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. januar 2004 - 06:59 #22
Jeg mener du har ret, for ifølge den beskrivelse af cd´en er der ingen drivere på den, og ja, du skal have en driver, men om det skal være til w98, ME eller xp, prøv dig frem;)
Avatar billede izakzen Nybegynder
13. januar 2004 - 07:56 #23
HMM...Ok...Bare lidt ærgeligt..Hvis jeg skal skifte Windows hvilket skal jeg så skifte til..Hvilket er ifølge /jeres mening det bedste/nemmeste at bruge..??? 2000/XP/ME
Avatar billede izakzen Nybegynder
13. januar 2004 - 07:58 #24
Og så lige en ting mere...Hvordan giver jeg dig point..???
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. januar 2004 - 08:23 #25
Prøv alligevel med en driver til xp, for at se om det virker, fra det link jeg lagde;)Ang. nyt styresystem, vil jeg anbefale XP, men det er smag og behag;) Hvis du f.eks vil bruge den mest til spil, skal du ikke tage w2000.
Og point, prøv lige det med driveren først, ok?
Avatar billede izakzen Nybegynder
13. januar 2004 - 10:02 #26
Ja ja...Ok..Men der går jo nok et stykke tid først. Skal lige ha fat på XP så jeg vil godt bare give dig point alligevel..Så meget bruger jeg ikke siden så det betyder noget alligevel...
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. januar 2004 - 10:05 #27
Så vil jeg godt takke, og ønske dig held og lykke med XP;-)
Avatar billede izakzen Nybegynder
13. januar 2004 - 22:44 #28
Mange tak for hjælpen "alle" som kom med gode råd...