Avatar billede palmanimal Nybegynder
18. januar 2001 - 13:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Autocad 3D med hide funktion

Hej nørder.
Jeg sidder med en 3D autocad tegning. Når jeg bruger funktionen \"hide\" for at skjule bagved liggende linier ser viewet på skærmen ok ud. Men når jeg gemmer/eksporterer filen tager Acad også de bagved liggende linier. What to do ??
Jeg bruger 2000i og har data-exchange
Avatar billede alsace Nybegynder
18. januar 2001 - 13:46 #1
Jah, selvfølgelig gemmer den det som er hided. Det tror jeg nu alle 3d programmer gør.

Nu har jeg ikke brugt autocad så forfærdelig meget, men umiddelbart vil jeg tro at du kan vælge alt (det du kan se) og kopiere det over i en ny tegning. På den måde vil du kun få det du kan se på den nye tegning. Også når den gemmer.
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. januar 2001 - 15:08 #2
Fra help(F1)
\"Når du opretter eller redigerer en tegning, arbejder du med trådmodellen af et objekt eller en overflade, og du skal kun skjule linjer for at verificere de pågældende overfladers aktuelle placering. Når du får vist eller plotter komplekse tegninger som trådmodeller, er de ofte så uoverskuelige, at de ikke kan formidle brugbare oplysninger. Du kan dog forenkle skærmbilledet og tydeliggøre konstruktionen ved at skjule objekter, som i virkeligheden ville være dækket af objekter i forgrunden.

Når baggrundslinjerne ikke vises, er billedet meget tydeligere. Visualiserede billeder uden skjulte linjer kan dog ikke redigeres.
Beregning og fjernelse af skjulte linjer kan være tidskrævende, men du kan øge hastigheden på flere måder. Du kan f.eks. undlade at tegne detaljer, som ikke er synlige i den skalering, som billedet vises eller plottes med. Du kan også zoome ind på en del af tegningen, hvor objekters skjulte linjer ikke vises.\"
Avatar billede palmanimal Nybegynder
18. januar 2001 - 17:11 #3
Godt bud fra alsace, men det er prøvet..
Til Jimsim; har læst HELP.
Jeg skal bruge tegningen i flere forskellige publikationer, nogle med \"hide-viewet\" andre med hele 3D viewet. Jeg har midlertidigt løst problemet ved at eksportere som .wmf og åbne billedet i Illustrator. I får 15 p hver for ulejligheden..