Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
23. december 2003 - 22:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk Kryptering

1.)En harddisk kryptering med dette program er det noget der virker eller er det bare falsk sikkerhed,,,
Jeg har nemlig en bærbar og min tidligere bærbar blev stjålet med temmelige vigtigt oplysninger i og nu vil jeg så sikre den nye jeg har købt.
1.)Hvis man nu tager den krypteret harddisk som jeg har delt i et C og et D drev og sætter i en anden pc vil man så kunne læse hvad der ligger på den.

Programmet jeg vil bruge er det her.
http://www.securstar.com/products_drivecryptpp.php
Avatar billede arlet Juniormester
23. december 2003 - 22:15 #1
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
23. december 2003 - 22:20 #2
Lyder godt men det er for sent nu , jeg skal have sikret mine oplysninger i min nye pc.. Og jeg var interesseret i om overstående program er godt til dette.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 22:28 #3
Hmm.. "PC Finder er et lille program, der efter installationen opererer skjult på din computer."

Hvad er det første man gør, efter at have stjålet en PC? Yep, man formaterer.. bye bye "PC Finder"..

På din url står der:
"Even removing the drive itself does not give access to any file or directory structure."
Det tolker jeg som "selvom du smider harddisken i en anden maskine, kan du stadig ikke få adgang".
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 22:31 #4
Der står også at det kun virker på Windows NT/2000/XP:
"Note: DCPP currently works only on Windows NT /2000 and XP
The operating systems 95 /98 and ME are NOT yet supported"
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
23. december 2003 - 22:37 #5
Der står der er 256Bit kryptering er det godt eller dårligt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 22:39 #6
Der er godt.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
23. december 2003 - 22:42 #7
hmm ok så må jeg sgu have det bestilt hvis det er så godt
Avatar billede chalde Seniormester
23. december 2003 - 23:34 #8
En af mine venner bruger drivecrypt.
Han glemte på et tidspunkt sine passwords. Ikke en god ting :-)

Her er hvad han fortalte mig:
Med drivecrypt laver du en krypteret partition, og under opstart skal du vælge om den skal mountes/dekrypteres (tilsluttes/gøres brugbar) til systemet. Før dette bliver gjort, skal du indtaste 1 eller flere passwords.
Der er desuden mulighed for at bære en sikkerhedsnøgle på en usb stick for extra sikkerhed (uden den, ingen adgang)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. december 2003 - 11:41 #9
Hvorfor ikke bruge den indbyggede kryptering der findes i windows 2000 og XP, her er det tale om 128 bits kryptering og det giver udemærket sikkerhed. Du skal bare være opmærksom på en ting. Hvis du formatere dit system drev, vil du ikke kunne de kryptere dine data, heller ikke selvom du opretter nye konti navngivet på samme måde som på maskinen før krypteringen.

Hvis du vil have en gratis løsning er PGP udemærket. den kan hentes på http://www.pgpi.org
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
24. december 2003 - 12:10 #10
Det er ok ,, det skal bare være så sikkert at f.eks politiet ikke kan komme ind i min pc
Avatar billede chalde Seniormester
24. december 2003 - 12:26 #11
Tjaa 256bit kryptering tror jeg ikke de har tid til at bryde :-)
Heller ikke 128bit for den sags skyld.

"For example, if the length of the key is 30 bits, there are roughly one billion (or 2 to the power of 30) possible keys. A farm of computers that can try one billion different keys every send will need one second to try all the possible keys and break this message. With 40-bit keys, the same computer farm will need just over 15 minutes. With 56 bits (the standard length of a DES key), the computer farm needs about two years. With 128 bits (what SSL-enabled browsers are using), the computer farm will need more time than the Earth has existed to break a single message"
http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3341622,00.html
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
24. december 2003 - 13:56 #12
Godt nok vildt ,,der skal bruges længere tid end jorden har eksisteret
Avatar billede chalde Seniormester
24. december 2003 - 14:04 #13
Det er med nuværende computere (i dette tilfælde en computer "farm", en god del ret kraftige computere).
Der skal nok komme computere der kan knække det. Men regn ikke med at det blive imorgen :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. december 2003 - 14:27 #14
Jeg sætter min gamle Commodore 64 på sagen.. den knækker koden med det samme! ;o)
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
25. december 2003 - 11:10 #15
Bufferzone , den kryptering der er i Windows Xp den er vel ikke sådanne at man skal skrive et passwprd for at komme ind i Pcen .