Avatar billede martinborre Nybegynder
23. december 2003 - 20:41 Der er 1 løsning

Spil over nettet. Opsætning af browser / router.

Jeg har i nu en måned haft bredbånd fra Tiscali. forbindelsen er en 256/256. Min internet forbindelse virker umiddelbart upåklageligt. Men jeg kan ikke spille f.eks Age Of Empire over nettet, men jeg kan godt spille f.eks battlefield over nettet... ? både hos gamespy og zone.com bliver jeg smidt af når et multiplayer spil starter. Jeg har prøvet alt, men intet virker. Jeg har sågar fået online hjælp af et par meget dygtige gutter fra edbpriser.dk, men heller ikke de kunne hjælpe efter 5 timers maraton opsætning router og browser. problemmet er vist noget med mine ipadresser der ikke stemmer overens. Andres forslag til årsagen har været forkert kabel fra router til PC, tiscalis opsætning af router, osv osv.. jeg har prøvet alt, intet virker. heller ikke udskiftning af kablet, (Krydset / ikke krydset).
En ting der virkede var at jeg igår flyttede min pc til en kammerats hjem. Efter lidt besvær kunne jeg godt starte AOE II hos ham med min egen PC.

Håber at nogen kan hjælpe med at finde ikke bare en årsag men også en løsning på mit problem, da det primære mål med min forbindelse bl.a var at spille.

Håber at hjælp er på vej, da jeg efter en måneds baksen med det er ved at få pænt lange nos***.
Avatar billede martinborre Nybegynder
24. december 2003 - 03:58 #1
fik løst problmet med i hvertfald AOEII. Det var opsætning i nat i routeren der skulle ændres.. . visse porte skal manuelt gives adganmg til.