Avatar billede kosl99 Praktikant
23. december 2003 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Powersupply Minolta AC 11

Jeg har lige købt et digital camera Minolta dImage z1, til den kan jeg tilslutte en ekstern powersupply. Minolta fremstiller selv en som hedder AC 11, på 6V dc. Jeg har selv en 6V dc powersupply, men hvad er plus og minus poler på stikket, det har jeg ikke kunne finde. Kan i?????

Glædelig Jul
Avatar billede c-holst Novice
23. december 2003 - 21:50 #1
om ikke andet kan det jo være du kender en elektrikker, som kan måle det med sin elmåler.
Jeg har lige testet det med min egen til 30 kroner i hjem og fix, og i en lader til min accuborer kunne den korrekt fortælle mig hvad der var + og -
Den jeg har kan dog ikke fortælle mig andet, end at der er strøm, og hvad der er + og -. En avanceret vil kunne fortælle dig en del mere, bla om spændingen er 6 volt.
Det virker også i adapteren til min scanner og min printer og min 3310
i disse tilfælde er  + indvendigt i hullet og - udvendigt på en rund/alm tilslutnig.

for at være sikekr ville jeg nok måle inden jeg gør for meget. Jeg udtaler mig på ingen måde om, hvad der vil ske hvis du bytter om på +-, for det ved jeg intet om

håber du kunne bruge mit svar

god jul
Avatar billede kosl99 Praktikant
26. december 2003 - 10:17 #2
Nej det det. Jeg har jo ikke den originale strømforsyning, ellers ville det jo være pære let at måle.
Avatar billede c-holst Novice
26. december 2003 - 11:17 #3
men jeg tror ikke du kan finde ud af hvad der er  plus og minus uden en elmåler der kan angive det for dig. Den jeg bruger er et lille håndtag med to ledninger som man kan forbinde til en strømførende kilde. På håndtaget er der to lamper der markerer om du har fat i pluspolen eller minuspolen. Du kan nok ikke bruge en alm polsøger.
Avatar billede c-holst Novice
26. december 2003 - 11:27 #4
men den powersupply du har nu, passer den i dit kamera, så ville jeg ikke betænke mig ved at sætte den til.
Avatar billede kosl99 Praktikant
28. december 2003 - 15:05 #5
Stikket passer, men jeg kan selv indstille hvorledes stikket skal polariseres så jeg tør ikke sætte skittet til, for hvad sker der hvis kameraet får + på minus osv.
Avatar billede c-holst Novice
28. december 2003 - 16:59 #6
nå, så er jeg med.
så tror jeg vi skal finde en supportside eller en manual til det kamera hvis der ikke er nogen angivelser på det
Avatar billede c-holst Novice
29. december 2003 - 22:19 #7
det er nu ellers et fedt nok kamera, men på deres supportside, kan jeg ikke finde nogen informationer om trømforsyningen og polerne placering. Lidt ærgeligt, men nok også en lidt speciel problematik.

håber du finder ud af det, evt ved at ringe til minolta danmark
Avatar billede kosl99 Praktikant
05. februar 2004 - 11:58 #8
ja