Avatar billede mvl Nybegynder
18. januar 2001 - 08:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min internetforbindelse vil ikke disconnecte

Jeg oplever i perioder - ikke altid! - at Win 2k laver bøvl, når jeg afbryder min ADSL-forbindelse (ATM). Status på forbindelsen går fra \"Connected\" til \"Disconecting\", og der bliver den, indtil jeg har genstartet min maskine. Af og til får jeg en fejlmeddelelse om, at forbindelsen ikke kan afbrydes, fx fordi en anden bruger anvender den (Maskinen er ikke del af et netværk, og jeg er maskinens administrator), eller fordi forbindelsen bruger protokoller, der ikke er plug-and-play-understøttet.
På andre tidspunkter fungerer det uden problemer overhovedet.

Er der nogen, der har en idé?
Morten
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2001 - 08:51 #1
Lad være med at afbryde, windows 2000 er et direkte netværs OS, og er ikke lavet til at skulle afbrydes i tide og utide. Når først man en gang har fået stillet Windows 2000 i ofline, så er det næsten ikke til at få ud af det mode igen.
Avatar billede spectual Nybegynder
18. januar 2001 - 08:57 #2
Hvorfor disconnecte når du har ASDL?..
Avatar billede mvl Nybegynder
18. januar 2001 - 09:02 #3
Kharder: Muligheden for at undlade at afbryde har strejfet mig. Men giver dette ikke et sikkerhedsproblem? Hvordan kan jeg så bedst muligt beskytte min maskine mod utidig snusen udefra? Findes der en 100% sikker firewall eller hva\'?
Avatar billede mvl Nybegynder
18. januar 2001 - 09:21 #4
kharder: Og forresten: Hvordan får jeg så Win 2k fra offline til online?
Avatar billede snowball Novice
18. januar 2001 - 10:30 #5
mvl: Samme sted som du satte den offline ! Eller åben din Network and Dial-Up Connections og højreklik på din LAN forbindelse og vælg Enable !

Snowball
Avatar billede mvl Nybegynder
18. januar 2001 - 10:49 #6
Snwball: Desværre - det virker ikke. Jeg kan kun vælge Disable! For mig at se virker det som om, min Windows undlader at opdatere et eller andet???
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. januar 2001 - 13:30 #7
Well, du skal vælge enable, når du har mistet forbindelsen. Hvis du har forbindelse, er linien jo allerede \"enable\".
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. januar 2001 - 13:32 #8
Ellers - sådan rent sikkerheds mæssigt - så installer ZoneAlarm, der kan du lave en total nedlukining af din netværks forbindelse.
Avatar billede mvl Nybegynder
18. januar 2001 - 20:14 #9
Hvis det har interesse for nogen, så har jeg selv fundet ud af, hvad problemet er: En programfejl! På Efficient Networks supportside skriver de følgende om ATM-adapteren, som bruges til Tele Danmarks ADSL:

Product:
SpeedStream 3010; PPP for Windows NT 4.0
Article Topic:
PPP/NT 4.0 disconnection message not sent.
Description:
NT PPP client does not send LCP termination request upon disconnecting an dial-up session. Therefore, PPP upper layer code may not be aware the session has ended and will continue to reserve resources for that connection until activity timers expire.

This is a known bug in SpeedStream PPP for NT. SpeedStream PPP for Windows 95/98 does not have this problem.
Solution:
This is scheduled to be fixed in our next release.

Hurra - Hurra - så kan vi jo bare vente på denne opdaterede driver!