Avatar billede darkside Nybegynder
20. december 2003 - 18:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning og Config Af Oidentd

Heysa, nu har jeg sat de sidste 2 timer og prøvet et få Oidentd til at virke, men intet helt.

Nogen der kan komme med en lille guide til hvordan det sættes op og konfigurers så det virker ?

/DS
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2003 - 18:35 #1
der er vist nok nogen problemer med oidentd bag nat hvis du kører det ..
jeg vil forslå dig at bruge fakeident hvis du ikke skal lave nogen avancerede regler. tager 2 sek at sætte op.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2003 - 18:35 #2
ellers kan du måske bruge dette
http://www.badtz.org/geek/oidentd.html
Avatar billede darkside Nybegynder
20. december 2003 - 18:54 #3
loadet, har tjekket den side...her er hvad min spand siger.
edesigns# telnet localhost 113
Trying ::1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
2658 , 113 : ERROR : NO-USER
Connection closed by foreign host.
edesigns#

Har oxo været google igennem, ingen held, tror det er noget med nogen config filer der driller
Avatar billede darkside Nybegynder
20. december 2003 - 18:57 #4
Oident skulle virke fint bag NAT hvis man starter den med -m

Mit net ser sådan her ud:
Modem - FreeBSD Server - Switch - Windows/Linux Maskiner
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2003 - 19:10 #5
ok men jeg kender en del der har haft problemet .. jeg fik selv at vide for et 1/2 år siden i #freebsdhelp på efnet at det ikke var muligt pga noget med masquerading som jeg ikke forstod ;) .. jeg har ikke undersøgt det nærmere siden da fakeident virker fint.
Avatar billede darkside Nybegynder
20. december 2003 - 22:03 #6
Så virker det sq, havde fået lavet et par seriøse fejl i min opsætning...
Rettigheder osv ;)

loadet, hvis du vil ha lidt point så smid et svar ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2003 - 23:01 #7
næ behold du bare dem du klarede det jo selv :)
Avatar billede darkside Nybegynder
17. januar 2004 - 12:48 #8
Lukker her