Avatar billede tim_rose Nybegynder
19. december 2003 - 14:21 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Testingserver not found!

Hej med jer, jeg er ved at få presveer over dette problem med Dreamweaver, jeg skal lave en website med en database lavet i Access, jeg kan sagtens få oprettet forbindelse til min online server, men ligesåsnart jeg prøver at lave en forbindelse til min database gør den amok!, testen går fint igennem men skriver "There is no testing server on the server" ??????????? what??

Det skal lige siges at jeg har lidt erfaring med dreamweaver med hensyn til ren HTML men er først ved at begive mig ud i programmeringens verden nu.

Kan det være fordi  jeg mangler at installere nogle drivere på serveren eller?
hvis ja hvordan går jeg så?

Håber I kan finde tid i denne travle tid til at hjælpe mig gennem denne krise.
Mvh Tim Rose
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. december 2003 - 18:23 #1
Vælg :

Site ->> Manage Sites ->> Vælg dit site navn og ->> Edit ->> Vælg fanen "Advanced" ->> Under "Catagory" vælger du "Testing Server" ->> Læg nu alle dine FTP info ind her eller check at dem som er der er rigtige.

Siden at den skriver at der er fejl med Testing server går jeg ud fra at du kører DW MX..... så du skulle gerne kunne rette fejlen sådant.
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 10:26 #2
Så får jeg følgende meddelse, Dreamweaver connected to your server succesfuly?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 10:27 #3
Kan du lave DB forbindelse nu ?
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 10:29 #4
Hvilken skal jeg prøve, en DNS forbindelse eller en custom connection string?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 10:34 #5
Brug Custom connection.

Ved du hvordan du skal skrive den??
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 10:37 #6
ØHH Ik rigtigt jeg har sådan et hæfte du ved, men der er "stringen" lavet til at man har en server installeret hjemme og det har jeg jo ikke.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 10:39 #7
Når du logger ind på dit webhotel, har du så 2 mapper (eller flere)
Noget lignende dette

|_wwwroot
|
|_db

Eller skal du ligge dine databaser i en mappe inde i wwwroot(eller der hvor ftp logger dig ind)
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 10:40 #8
2 sek
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 10:46 #9
Nu bruger jeg en undermappe på en eksiterende website men når jeg logger ind ser jer først fire mapper: images - logs - websitenavn-www - undervisning - og en fil der hedder archive.cfg. Inde i mappen websitenavn-www ligger selve siden, der ligger et utal af mapper da ham der har lavet den aktuelle side har været et rodehoved, men der ligger min mapper som jeg kalder test og der ligger de to mapper du beskriver plus en connections og en _MMserverscripts mappe, kan du forstå min indviklede beskrivelse?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 10:56 #10
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=X:\Sti\Til\DB\DB.mdb"

Stien finder du ved at smide en lille .asp fil op på din server :

<%
Response.Write Server.MapPath(/)
%>

For det er på en windows server og det er access DB du vil connecte til eller......
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:00 #11
hov der mangler lige nogle ""

<%
Response.Write Server.MapPath("/")
%>
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:04 #12
ups, nu er jeg lige dum ik, skal den filen hedde index.asp eller skal filen ligge i index.html?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:07 #13
du kan kalde den fil hvad du vil "sti.asp" feks. tryk så F12 for at prewieve den
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:08 #14
Hvis du uploader den i den mappe hvor din DB ligger så bliver det lidt nemmere
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:21 #15
er vi ikke enige om at hvis jeg logger på via ftp og går ind i egenskaber for min databasefil står min fulde sti der? for jeg kan ikke hitte ud af det andet?
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:24 #16
forresten ligger siden her (den er tom) http://www.skoleenergi.dk/test
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:28 #17
Nej det skulle ikke kunne lade sig gøre.

1)
Åben et nyt dokument i DW, gem det som "sti.asp" i den mappe hvor din database skal ligge.

2)
Slet alt som er i det nye dokument, skriv så dette ind i dokumentet :

<%
Response.Write Server.MapPath("/")
%>

3)
gem nu filen igen, og tryk så på F12, eller upload filen og kald den i en browser :
http://www.DOMÆNE.dk/Databasemappe/sti.asp

og fortæl så mig hvad som kommer frem på den side
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:32 #18
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:33 #19
http://skolernesenergiforum.dk/test/index.asp

Din server understøtter ikke .asp

Hvilket server sprog havde du tænkt dig at bruge????

Serveren er sat op til .php

http://skolernesenergiforum.dk/omsef/lokale_kontorer.php
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:35 #20
Det ka vi da godt? --
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:38 #21
Har du info (pass,username og Server adresse) til MySQL
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:41 #22
jeg har ikke serveradresse, men jeg skal selv lave en site der fungere UDEN nogen brug af eksisterende SQL servere osv så jeg skal vel lave en sql database eller kan man bruge Access? Jeg har admin brugernavn og password.
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 11:47 #23
Jeg er Mediegrafiker det eneste jeg kan er at få tingene til at se godt ud, men jeg finder alt det med database brug online ret smart og kunne godt tænke mig at komme igang med det, det var bare sværrere end jeg troede, men øvelse gør jo mester, jeg har købt mig fattig i bøger både om php og Sql, men lige netop problematiken bag en serverforbindelse i Dreamweaver er der ingen der har skrevet noget om, typisk?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 11:55 #24
Ok.

1)
I din "Testing Server" settings i DW skal du vælge PHP MYSQL

2)
Lav et nyt dokument, gem det som testdb.php i roden af dit site.

3)
Åben "Bindings" vinduet CTRL+F10

4)
Klik nu på det lille "+" og i det vindue klikker du på "Define" og i næste "New"
I Dette vindue skal du bruge User, Password og server adresse
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 12:08 #25
se her hvad jeg ser?
http://www.skoleenergi.dk/test

Er der nogle af de gamle mapper jeg kan slette?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 12:14 #26
ja det er en tom side, du skal jo putte nogle database kald på siden før det vises.
I Bindings vinduet udvider du nu dit recordset, V klik på et eller andet i dit recordset og træk det ind på siden, upload til serveren og se siden i explorer

Slette nogle gamle mapper????
Du kan jo slette det som ikke bruges, men pas nu på du ikke sletter noget som bruges til hjemmesiden nu.
Tag hellere en backup af hele web sitet inden du går igang med en hel masse, bare et lille godt råd!
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 12:21 #27
jeg har fået uploadet nu- kik igen.
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 12:25 #28
problemet er at i pkt. 4 beder du mig om at trykker på ´+ og derefter define, men der står ikke define?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:02 #29
http://www.bojohansen.dk/eksperten/441854/

prøv at se om ikke du forstår princippet i dette.
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 13:14 #30
Jeg forstår hvad du viser, men jeg skal jo først have lavet en database? ik?
for jeg får fejl meddelse igen http://www.skoleenergi.dk/test
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:16 #31
kan du ikke lige rezise det billede, kan ikke rigtigt se noget der
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 13:18 #32
2 sek
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 13:19 #33
så er den der
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:37 #34
Følg lige den anvisning på Billede 1 først
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:37 #35
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 13:45 #36
gjort.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 13:52 #37
så opretter du efter billede 2 og nedefter
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 14:03 #38
giv mig lige en halv time jeg bliver lige nød til at lave backup af den gamle site for en sikkerheds skyld. OK?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 14:06 #39
He he, selvfølgelig :-)
Avatar billede tim_rose Nybegynder
21. december 2003 - 14:15 #40
Ikk en mulighed det vil tage flere dage...... hva gør vi der må bare IKKE røres ved den nuværende site, det jeg vel skal have gjort er at oprette en min egen sqlserver. ellers har jeg en andet online site vi kan bruge.

Hvad siger du?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2003 - 14:27 #41
Hvis du har mulighed til det, så brug et andet site som er sat op til PHP og MySQL.
Avatar billede tim_rose Nybegynder
27. januar 2004 - 14:57 #42
Hej igen, lang tid siden håber du har haft en god jul og god nytår og alt det der, jeg ville høre om jeg kunne låne din assistance endnu engang. Jeg har nu fået oprettet forbindele til et mysql/php websted men skal have udarbejdet en login-side til admin kan du hjælpe med det?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. januar 2004 - 22:36 #43
Server Behaviors  -> Klik på + -> User Authentication -> Log in user og så følger du bare det som du får besked på.

Alle admin sider lægger du så en -> Restrict Access to page

Ved ikke om denne mulighed er der når du jobber i PHP, men jeg kunne forestille mig det.
Avatar billede tim_rose Nybegynder
28. januar 2004 - 13:19 #44
I min dreamweauver er server behavior - user Authentication ikke tilgængelig nåj jeg kører med php?