Avatar billede shaker Nybegynder
16. december 2003 - 12:43 Der er 10 kommentarer

Intet skærmbillede

En af mine venner ringede den anden dag og spurgte om jeg kunne kigge på hans computer. Når han starter den op kommer der intet skærmbillede. Prøvede at skifte grafikkortet ud, stadig intet. Så min umiddelbare konklusion er en defekt AGP port. Men ville lige høre om der var nogen der havde nogle andre idéer inden jeg mb'et til ombytning.
Ps. har ikke noget PCI grafikkort at teste med :)
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 12:46 #1
Kunne tyde på porten er færdig
Avatar billede darkside Nybegynder
16. december 2003 - 12:47 #2
Det kan være mange ting..

CPU, Bundkort, Ram, PSU...der er mulighede rnok, tror ikke AGP porten er færdig
Avatar billede shaker Nybegynder
16. december 2003 - 12:49 #3
Hvis det er bundkortet, er det jo en ombytning anyways :p
Avatar billede shaker Nybegynder
16. december 2003 - 12:54 #4
bare jeg ku få fat i et PCI grafikkort.. det ville udlukke mange ting =(
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 13:34 #5
kommer der overhovedet startbeep med AGP kortet?

Et PCI kort vil ikke afsløre om agp'en er strøget.

Husk, når du tester AGP igen at den er sat rigtigt i bios, det samme gør sig gældende når du tester et PCI kort.
Avatar billede shaker Nybegynder
16. december 2003 - 15:55 #6
Der kommer ingen ting overhovedet.. og lidt svært at sætte noget op i bios med en sort skærm ;)
Et PCI kort ville afsløre om alt andet end AGP porten virkede ^^
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 15:59 #7
det er jo slet ikke sikkert at det er AGP, det kan være mange andre ting, CPU - motherboard osv.
Men ok, et PCI kort kan da udelukke noget.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
16. december 2003 - 16:56 #8
Har du overvejet at prøve og sætte skærmen til en anden pc, den kunne også snildt være stået af.
Avatar billede shaker Nybegynder
16. december 2003 - 16:59 #9
Det har jeg selvfølgelig testet, glemte at skrive det i posten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 17:16 #10
og selv om monitoren havde været defekt så skal man kunne høre POST bippet.