Avatar billede kial Nybegynder
12. december 2003 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Omdøbning af Normal.dot i runtime

Kan det lade sig gøre at omdøbe Normal.dot i runtime, dvs. mens den er aktiveret og indlæst i word.

Jeg har forsøgt med nedenstående kode (2 varianter) men det virker ikke.

Public Sub autoexit()
    Dim var, k As String

    var = MsgBox("Do want to change too Education-template?", vbYesNo + vbInformation, "Education-template")

    If var = vbYes Then
'        MsgBox "Klar til omdaabing"
'        k = Shell("C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\omdaab.bat", vbMaximizedFocus)
'        'call ("C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\omdaab.bat", vbMaximizedFocus)
'        Sleep (5000)
'        MsgBox "Har kørt omdoeb.bat"

        FileCopy "C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\normal.dot", "C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\xnormal.dot"
        FileCopy "C:\Documents and Settings\kial\Application
Data\Microsoft\Word\usertemplates\znormal.dot", "C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\normal.dot"
        FileCopy "C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\xnormal.dot", "C:\Documents and Settings\kial\Application Data\Microsoft\Word\usertemplates\znormal.dot"
    End If
End Sub

KIAL
Avatar billede jkrons Professor
12. december 2003 - 11:02 #1
Så vidt jeg ved kan du ikke omdøbe en åben og aktiv fil via VBA.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. december 2003 - 14:34 #2
Du kan ikke omdøbe en åben fil, men du kan gemme den med et nyt navn.
Avatar billede kial Nybegynder
12. december 2003 - 15:01 #3
Det kan ikke bruges da jeg skal skifte mellem 2 normal.dot filer.

normal.dot (indlæst - omdøbes til znormal.dot)
znormal.dot (ej indlæst - omdøbes til normal.dot)

Grunden til dette er at der i den ene ligger nogle Autotekster, som ikke skal være tilgængelige i den anden.

Microsoft skriver godt nok at deres "autocorrect list" filer (*.ACL) indeholder disse autotekster, men jeg har kun fået det til at virke med *.dot-filer.

KIAL
Avatar billede rvm Nybegynder
12. december 2003 - 15:05 #4
Jeg ville æøse det problem således:

Oprette 2 skabeloner med hver deres autotekster

Bruge Tilføjelsesprogrammer - altså tilføje en skabelon indeholdende de rigtige autotekster alt efter situation
12. december 2003 - 16:38 #5
rvm's forslag virker fint.

Du kan skifte den template, som dit dokument benytter via
ActiveDocument.AttachedTemplate = "normal.dot"
Avatar billede rvm Nybegynder
13. december 2003 - 12:21 #6
flemmeingdahl-> Jeg vil "aldrig" aldrig arbejde med Normal.dot, da det er der brugeren gemmers mange af deres brugerspecifikke opsætninger (f.eks. autotekster, værktøjsliner, typegrafier o.s.v.) - derfor arbejder jeg altid med tilføjelsesprogrammer, når jeg vil tilføje ekstra funktonalitet til Word.
13. december 2003 - 13:20 #7
rvm> vi er helt enige, hold snitterne fra normal.dot. Du kan bruge AttachedTemplate til at skifte mellem hvilken template dokumentet er hængt op på.
13. februar 2004 - 10:29 #8
Har du fået det løst ?
Avatar billede kial Nybegynder
26. marts 2004 - 11:15 #9
Problemet er løst
KIAL